Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

yonker Pilot

کاربر
  • Content count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

374 Excellent

About yonker Pilot

  • Rank
    کاربر جدید
  • Birthday ۹۵/۰۸/۰۹

Contact Methods

  • جنسیت مرد

Profile Information

  • شهر Tabriz

Recent Profile Visitors

315 profile views
  1. با سپاس از همدردی شما؛ باید به استحضار دوستان برسونم که بنده با تحقیقاتی که انجام دادم از منبع موثق که آن زمان در بازرسی نهاجا خدمت میکردند و عضو تیم برسی سانحه نیز بودند و حال در کسوت استادی حضور دارند این مطالب رو گردآوری کردم.
  2. با سلام خدمت دوستان عزیز و قدیمی انجمن؛ بنده خرسندم که بالاخره تونستم بعد از مدت ها به جمع دوستانی مثل شماها برگردم و همچنین از اطلاعات و سواد شماها دوباره بهرمند شوم، اطلاعات و آموخته های خودم روهم تا حد امکان برا ارتقا انجمن در اختیار قرار بدم (البته درصورت خواست مدیرانجمن و جمع دوستان). وحالا میخواهم که درباره ی شهیدی که کمتر کسی از شخصیت ممتاز و بی نظیرش چه ازنظر خصوصیات اخلاقی و فردی و چه از نظر تخصص، واقعا کم نظیرش اطلاعی دارند توضیحی خدمت دوستان ارائه کنم، با اینکه تنها قطره ایی از اقیانوس شخصیت و انسانیت شهید رو میتوان شرح داد. خصوصیات اخلاقی سرهنگ اسدی: سرهنگ یکی از افرادی بودند که همه پرسنلی که با ایشان ارتباط داشتند ( اعم از دژبانی و پرسنل فنی تا خلبانان که بیشترین ارتباط رو داشتند) یک احترام خاصی قائل بودند و در مجالس و جمع ها همیشه به نیکی ازشون یاد میکردند اخلاقی داشتند که به نوعی کسانی که میشناختنشون مدیونش بودند و همچنین در کسوت استادی که بودند برای خلبانان تنها آموزش تخصص نبود که میدادن بلکه آموزه های اخلاقی و تربیتی و چطور خلبان خوب شدن رو آموزش میدادن. در بعد شخصی ایشون هم که جای شکی نیس که فردی بسیار خانواده دوست و بعنوان پدری فداکار و مهربان،همسری دلسوز در زندگیشان بودند. خصوصیات تخصصی سرهنگ اسدی: سرهنگ قادر اسدی از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش ، یکی از بهترین اساتید پرواز جنگنده اف 5 تایگر تیزپروازی که در گانری ها بعنوان Top Gun انتخاب شد(یعنی قهرمان قهرمانان) و در مسابقات مقام اول رو کسب کردند. تنها کسی که در دنیا موفق شد در نبرد داگ فایت با جنگنده میگ29 با اف5 از جنگنده ایی که ماموریتش بر اساس نبرد نزدیک هست tail بگیره و همه ی استاید رو بهت زده کنه. کسی که در ماموریت های مهم و استراتژیک بعنوان مهره ی اول انتخاب میشد. و...... و اما شرح چگونگی آسمانی شدن شهید والامقام: روز سوم تیرماه سال 1388 روزی بود که تیزپرواز نیروی هوایی ارتش به معراج رفت و آسمانی شد. شرح حادثه براین قرار است که در بریفینگ پروازی که انجام میشود نوع تسلیحاتی که باید حمل شود هماهنگ میشود و اینطور بیان میشود که برای بمب هایی که قرار است در مانور استفاده شود از یک فیوز که روی دم بمب هاست اصطلاحا Tailfuse میگویند استفاده شود ولی در واقعیت اینچنین نشد و پرسنل تسلیحاتی هم از Tailfuse وهم از Nosefuse استفاده کردند(فرق اینها و موارد استفادشون رو هرکی بخواد توضیح میدم) این مسئله رو هیچکدام از خلبانانی که میخواستند برای ماموریت بروند نمیدانستند. ماموریت استارت میخوره و بعد از چند دقیقه پرواز جنگنده به نقطه ی ایستایی که باید تسلیحاتش رو انتخا کنه و هدف رو بگیره میرسه همه ی کارها روتین انجام میشه و چون جنگنده ماموریت بمب افکنی در ارتفاع پست رو داشته به همین دلیل از ارتفاع مجاز پایین تر بوده وقتی بمب ها روی هدف رها میشوند هردوی فیوزها شروع به کار میکنن در نتیجه با برخورد بمب و عمل کردن Nosefuse بمب ها برخلاف انتظار خبانان منفجر میشوند و چون جنگنده در داخل قارچ محاسباتی بمب (اگر مایل باشین اینم توضیح میدم)قرار داشت ترکش های بمب به جنگنده اصابت میکنه و آتیش میگیره و با از دست دادن هیدرولیک هواپیما دستور ایجکت صادر میشه که کابین عقب که باید از کابین جلو زودتر ایجکت کنه این کارو در شرایط نسبتا مناسبی انجام میده و کابین جلو که میخواست ایجکت کنه جنگده به Spin دچار میشه و شرایط بدی رو برای ایجکت بوجود میاره که متاسفانه سرهنگ اسدی هم در چنین شرایطی اقدام به ایجکت میکنن که سیم چتر گلوش رو میبره و به درجه والای شهادت میرسند.به گفته ی شاهدان صحنه تمام خون شهید در آسمان خارج شده بود و لحظه ی رسیدنش به زمین یه قطره خون هم توی بدنش نمانده بود. نفر اول از سمت چپ تیزپرواز آسمانی سرهنگ قادر اسدی و دخترشون.چند وقت ÷یش بود که وقتی توی پایگاه دخترشون رو دیدم بغض گلوم رو گرفت دستمو کشیدم سرش با خودم گفتم شایدم یه روزی من مثل پدرش بشم و دختر منم..... نفر وسط: سرهنگ حسینی نیک که کابین عقب سرهنگ اسدی بودند که بعدها دومین ایجکتشون رو نیزتجربه کردند و خداروشکر با عمل جراحی هایی که صورت گرفت حالشون بهبود یافت ولی به شرایط پروازی برنگشتند و در دانشکده پرواز بعنوان استاد ایفای خدمت میکنند. به یاد عقاب تیز پرواز آسمان ایران ؛ سرهنگ خلبان شهید قادر اسدی
  3. ﻗﻮﺍﻧﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﻧﯿﻮﺗﻦ ﺍﺯ ﻗﻠﻢ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ !!! ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺻﻒ : ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻳﮏ ﺻﻒ ﺑﻪ ﺻﻒ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺭﻓﺘﻴﺪ، ﺳﺮﻋﺖ ﺻﻒ ﻗﺒﻠﯽ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺻﻒ ﻓﻌﻠﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ . ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺗﻠﻔﻦ : ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺷﻤﺎﺭﻩﺍﯼ ﺭﺍ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮔﺮﻓﺘﻴﺪ، ﺁﻥ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ ﺍﺷﻐﺎﻝ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺗﻌﻤﻴﺮ : ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺩﺳﺖﺗﺎﻥ ﺣﺴﺎﺑﯽ ﮔﺮﻳﺴﯽ ﺷﺪ، ﺑﻴﻨﯽ ﺷﻤﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺧﺎﺭﺵ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ . ﻗﺎﻧﻮﻥ ﮐﺎﺭﮔﺎﻩ : ﺍﮔﺮ ﭼﻴﺰﯼ ﺍﺯ ﺩﺳﺖﺗﺎﻥ ﺍﻓﺘﺎﺩ، ﻗﻄﻌﺎً ﺑﻪ ﭘﺮﺕﺗﺮﻳﻦ ﮔﻮﺷﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺧﺰﻳﺪ . ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﻌﺬﻭﺭﻳﺖ : ﺍﮔﺮ ﺑﻬﺎﻧﻪﺗﺎﻥ ﭘﻴﺶ ﺭﺋﻴﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻳﺮ ﺁﻣﺪﻥ ﭘﻨﭽﺮ ﺷﺪﻥ ﻣﺎﺷﻴﻦﺗﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ، ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﻭﺍﻗﻌﺎً ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﭘﻨﭽﺮ ﺷﺪﻥ ﻣﺎﺷﻴﻦﺗﺎﻥ، ﺩﻳﺮﺗﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ . ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺣﻤﺎﻡ : ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺏ ﺯﻳﺮ ﺩﻭﺵ ﺧﻴﺲ ﺧﻮﺭﺩﻳﺪ ﺗﻠﻔﻦ ﺷﻤﺎ ﺯﻧﮓ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺯﺩ . ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﻥ : ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﻳﮏ ﺁﺷﻨﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﺴﯽ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﮐﻪ ﻣﺎﻳﻞ ﻧﻴﺴﺘﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﻮﻳﺪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻣﯽ ﻳﺎﺑﺪ . ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻧﺘﻴﺠﻪ : ﻭﻗﺘﯽ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﻳﮏ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﮐﺎﺭ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ، ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ . ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﻴﻮﻣﮑﺎﻧﻴﮏ : ﻧﺴﺒﺖ ﺧﺎﺭﺵ ﻫﺮ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﺯ ﺑﺪﻥ ﺑﺎ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺁﻥ ﻧﻘﻄﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﻋﮑﺲ ﺩﺍﺭﺩ
  4. آهای بچه شیعه هایی که درجوک ها ولطیفه هاتون کلمه های غضنفر وترک ولر به کار می برید توجه کنید.... از آنجایی که وهابیون واهل تسنن از مولای ما شیعیان نفرت دارند متاسفانه کلماتی رادر جامعه ما مد کردندکه ازجمله آنها... ((غضنفر))مهمترین لقب علی(ع)به علت شجاعتش مردم ایشان رابه این لقب می شناختند....الان متاسفانه به جای انسان نادان وجاهل ونفهم وبه زبان خودمانی خنگول از واژه ی غضنفر استفاده میکنند...چه بر سر ما آمده است....؟؟ 2-بیشتر لطیفه ها وجوک ها را به اقوام ترک ولر نسبت می دهند؟؟؟؟؟؟ چرا از اقوام کرد وبلوچ جوک وجود ندارد؟زیرا اکثرترکها ولرها شیعه هستند... آیا تابه حال فکر کرده ایدبه این که اگر به جای واژه ی غضنفرکه لقب مولایمان است از واژه ی (فارق)که خلیفه ی دوم اهل تسنن است استفاده شود چه اتفاقی می افتد؟!؟؟؟؟ حدس بزنید!!!!! اگر ندانسته آنان را در رسیدگی به اهدافشان یاری می کرده ایم اکنون آگاه شدیم.....آیا وقت آن نرسیده که ما شیعیان نیز باهم متحد ویک دل شویم؟؟؟؟؟
  5. تاریخ نیروی هوایی از پهلوی تا انقلاب مولف: غلام رضا بابابیی 576 صفحه/ مصور/ جدول شابک:964-7518-19-6 این کتاب بسیار ارزشمند هست و خیلی از حقایقی رو که در جایی مطرح نشده است رو در این کتاب آورده اند... و هم میشه گفتش که به نوعی کتاب مرجع هستش که در مواردی میشه بهش رجوع کرد خوندش خالی از لطف نیستش
  6. بنده این کتاب رو بارها خوانده ام آنقدر شیرین و هیجان انگیز هستش که در هربار برایم تازگی دارد چند مورد از جالب ترین بخش خاطرات جناب سرهنگ:گیر دادن مسولان عقیدتی به سیبیل ایشون/نجات یافتن از چند مرگ 100٪ به لطف خدا/ و برگشت به تهران و دیدن عشق قدیمی اش که با بغل کردنش اشک شوق میریزند به قول معروف ایشون از اون لوتی های معروف هستند(اینو بگم ها بیشتر خلبانان اف-4 همچین روحیه ایی دارند)
  7. جناب S.A.M عزیز بخاطر اطلاعات فوق العاده مفیدتات ازتون بسیار سپاس گذارم. افق جدیدی درباره این موضوع برایم باز شد... درضمن باید اضافه کنم در این مورد که این عملیات آثار زیان بار و تخریب کننده زیادی بر وجهه ی ارتش بخصوص نیروی هوایی ایجاد کرد که فشار های زیادی متحمل شدند این کودتا لکه ی سیاه و ننگینی بر دامن پاک این نیرو که خلبانان متعهد و مومن و شیفته ی وطن را پرورش میدهد باقی نخواهد گذاشت. بنده از پرس و جو ها و مصاحبه هایی که از مردم عام داشتم دریافتم که بعد از این کودتا قدمی که برای اولین بار نیروی هوایی در کمک به انقلاب برداشته بود خراب شد و همچنین مردم با سوءظن به خلبانان فکر میکردند ولی دیری نپایید که همین ملت شریف سربازان خودشان را بخشیدند و به آغوش گرم خود فرا خواندند.
  8. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب سرهنگ بنده خودم از این بابت خیلی متاسف هستم و خودم نیز سعی کردم که این کودتای ننگین رو به اسم بزرگواری همچون ایشون نیاورم و در عنوان به اسم نقاب آورده ام. درخصوص بدشانس بودن ایشون موافقم جناب سرهنگ ولی باید به عرض برسونم که خیلی خیلی از شهدا از ایشون بد شانس تر بودند. با عرض پوزش خدمت دوستان خاطره ایی از بابت همین بد شانس بودن به ذهنم آمد که براتون میگم. کتابی بعنوان مهمان صخره ها به انشارات سوره مهر چاپ شده است که وقتی خواندم به بد شانسی اعتقاد پیدا کردم جناب سرهنگ خلبان محمد غلام حسینی که تازه از امریکا برگشته بودن و به پایگاه بوشهر برای دیدن دوره تخصصی اف-4 انتقال یافته بودن همزمان میشه با شروع جنگ تحمیلی که ایشون برای اولین بار در کابین عقب اف-4 بدون آموزش راهی عملیات جنگی میشوندو همچینین بعد اسیر میشوند و..... که پیشنهاد میکنم همه تون بخونید خیلی جالبه خاطرات ایشون
  9. ممنونم از لطفتون جناب کلافه درباره ی اینکه سپاه تشکلیلات سازمانی نداشته است درست میفرمایید ولی تشکیلات سازمانی منظم نداشت درحالی که در سال 57 دستور تشکیل سپاه از طرف امام صادره شده بود بر سه رسته زمینی هوایی دریایی وهمچنین کمیته های انقلابی زیر نظر سپاه پاسداران هدایت میشد و شما که میفرمایید واحد اطلاعات و مهندسی نداشت باید به عرض برسونم که واحد اطلاعات اولین پایه و یکی از ستون های هر بنیاد نظامی هستش که وجودش کاملا لازمه و در مورد پادگان های امام حسین و ولی عصر(عج) بنده اطلاع چندانی ندارم ولی بنده که از استاد تاریخ جویا شدم با توجه به فرمایشات ایشون فهمیدم که اون هدف هایی که درنظر گرفته شده بود در بین آن ها چند هدف فرعی برای آشوب کردن وجود داشت که بنده حس میکنم این پادگان ها برای آشوب انداختن هدف گذاری شده اند.
  10. سلام وخسته نباشید خدمت دوستان این کودتا در جاهای زیادی مطرح شده ولی اینجا از دوستان خواهش میکنم که به طور دقیق با تموم جزییات مورد بحث قرار بدیم بنده شخصا خودم سوالات و ابهامات زیادی در این بحث میبینم که حتما از بزرگان و سروران و مخصوصا از جناب سرهنگ مازندرانی تقاضا دارم یاری و راهنمایی برسانند. پایگاه هوایی شهید نوژه در 50 كیلو‌متری شهر همدان قرار داشت و تیمسار محققی، تیمسار سعید مهدیون، سروان حمید نعمتی، سروان ایرج ایران نژاد و چند تن دیگر از سران كودتا در آنجا خدمت كرده بودند و اماكن و پرسنل پایگاه را می‌شناختند‌. برای تصرف پایگاه نوژه به عنوان كلید عملیات كودتا قرار بود 12 تیم مركب از یكصد تن از كلاه سبزهای تیپ نوهد ،300 تا 400 نفر از فریب خوردگان ایل بختیاری و 12 نفر راهنما از داخل پایگاه به فرماندهی سرگرد كوروش آذرتاش جهت تصرف پایگاه نوژه وارد عمل شوند‌. با رسیدن هواپیماها به تهران قرار بود بیت حضرت امام(ره)، فرودگاه مهرآباد، دفتر نخست وزیری، ستاد مركزی سپاه پاسداران، ستاد مركزی كمیته‌های انقلاب، پادگان ولی عصر(عج)، پادگان امام حسین(ع) و چند نقطه مهم دیگر بمباران شود‌. از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریكا تلاش گسترده‌ای را برای به سازش كشاندن انقلاب یا سقوط آن آغاز كرد.آمریكا به دلیل اطلاعات و تحلیل‌های غلط تصور می‌كرد قادر است در اندك زمانی رویدادهای ایران را همچون دوران پهلوی در اختیار بگیرد؛ بنابراین به انواع حیله‌ها علیه جمهوری اسلامی متوسل شد كه یكی از این توطئه‌ها‌‌، كودتای پایگاه هوایی شهید نوژه بود‌. جمهوری اسلامی ایران در تاریخ پنجم فروردین سال 1358 با خروج از پیمان نظامی «سنتو» اعلام كرد كه دیگر حافظ منافع آمریكا در منطقه نیست. آمریكا، به دلیل اطلاعات و تحلیل‌های غلط تصور می‌كرد قادر است در اندك زمانی رویدادهای ایران را همچون دوران پهلوی در اختیار بگیرد؛ بنابراین به انواع حیله‌ها علیه جمهوری اسلامی متوسل شد كه یكی از آن‌ها‌‌، كودتای پایگاه هوایی شهید نوژه بود‌. برنامه ریزی برای كودتا در دی 1358 یكی از هواداران شاپور بختیار، به نام مهندس قادسی‌، نمودار سازمانی را تهیه كرد و نام آن را نقاب گذاشت، نام نقاب جمع حروف اول «نجات قیام انقلاب بزرگ» بود و سازمان دارای شورایی شامل مسئول تهران، مسئول امور شهرستان‌ها‌، مسئول امور وزارتخانه‌ها، مسئول امور دانشگاه‌ها، انتشارات و تبلیغات‌، مسئول امور ایلات و مسئول امور چریكی بود‌. از نظر مسئولان نقاب، فتح تهران مساوی با پیروزی در سراسر كشور بود و با تصوری كه از كودتای 28 مرداد 1332 داشتند فكر می‌كردند با سقوط تهران همه كشور تسلیم آنها می‌شوند. علل انتخاب پایگاه نوژه سران كودتا برای شروع كار در صدد به اختیار گرفتن یك پایگاه نظامی بر آمدند كه دارای هواپیما، به تهران نزدیك، در خارج از شهر، عناصر آن قابل جذب و رهبران عملیات هوایی، با پرسنل و اماكن آن آشنایی داشته باشند. به این ترتیب پایگاه هوایی شهید نوژه برای شروع كودتا انتخاب شد. پایگاه هوایی شهید نوژه در 50 كیلو‌متری شهر همدان و در كنار شهر كبودرآهنگ، دور دسترس مردم قرار داشت و تیمسار محققی، تیمسار سعید مهدیون، سروان حمید نعمتی، سروان ایرج ایران نژاد و چند تن دیگر از سران كودتا در آنجا خدمت كرده بودند و اماكن و پرسنل پایگاه را می‌شناختند‌. این پایگاه قبل از انقلاب به نام «پایگاه شاهرخی» خوانده می‌شد و بعد از انقلاب مدت كوتاهی به «پایگاه حر» نام گرفت، به دنبال شهادت سرهنگ دوم خلبان محمد نوژه از خلبانان فداكار این پایگاه، كه در پاسخگویی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای كمك رسانی به شهید چمران و جلوگیری از سقوط پاوه در تاریخ 25/5/58 به شهادت رسید نام این پایگاه به پایگاه هوایی شهید نوژه تغییر كرد . تركیب كودتا‌گران برای تصرف پایگاه نوژه به عنوان كلید عملیات كودتا قرار بود 12 تیم مركب از یكصد تن از كلاه سبزهای تیپ نوهد ،300 تا 400 نفر از فریب خوردگان ایل بختیاری و 12 نفر راهنما از داخل پایگاه به فرماندهی سرگرد كوروش آذرتاش (فرمانده تیپ 23 نوهد پیش از انقلاب) جهت تصرف پایگاه نوژه وارد عمل شوند‌. طبق نقشه پس از تصرف پایگاه تیمسار محققی برای رهبری عملیات هوایی در اتاق فرماندهی مستقر می‌شد و همزمان سروان حمید نعمتی، سروان محمد ملك، سروان كیومرث آبتین و سروان فرخزاد جهانگیری كه هر كدام فرمانده یك تیم بودند اولین اسكادران هوایی را به پرواز در می‌آوردند. این اسكاداران شامل 16 هواپیما از 53 فروند هواپیمای مجهز به سلاح سنگین بود كه برای عملیات در نظر گرفته شده بود‌. در طرح كودتا، عملیات هوایی نقش محوری داشت بنابراین هواپیما‌ها باید مسلح به سلاح سنگین و آماده پرواز می شدند. چگونگی شروع كودتا سران كودتا با ارتش بعثی عراق هماهنگ كردند ـ آن زمان جنگ تحمیلی هنوز آغاز نشده بود اما بین ایران و عراق خصومت وجود داشت ـ كه در روز 19 تیر 1359 و در ساعت مقرر وارد حریم هوایی منطقه شوند و در پی عملیات هوایی عراق، آژیر قرمز پایگاه كه رمز شروع كودتا بود به صدا درآید و پرسنل هواپیماها را مسلح و آماده پرواز كنند، به طور همزمان خلبانان وابسته به كودتا در ظاهر برای حركت به سمت مرزها و پاسخ به ارتش عراق و در واقع برای حركت به سوی تهران و بمباران اهداف از پیش تعیین شده پرواز كنند. اهداف بمباران با رسیدن هواپیماها به تهران قرار بود بیت حضرت امام(ره)، فرودگاه مهرآباد، دفتر نخست وزیری، ستاد مركزی سپاه پاسداران، ستاد مركزی كمیته‌های انقلاب، پادگان ولی عصر(عج)، پادگان امام حسین(ع) و چند نقطه مهم دیگر بمباران شود‌. پس از بمباران‌های هوایی، هواپیماها باشكستن دیوار صوتی به نیروی زمینی علامت می‌دادند كه مرحله دوم كودتا را آغاز كند‌. در این مرحله باید صدا وسیما، فرودگاه مهرآباد، ستاد ارتش جمهوری اسلامی، پادگان حر، پادگان قصر و پادگان جمشیدیه تسخیر شود و در سطح شهر تهران با اعمال خشونت و ارعاب حالت نظامی ایجاد شود، طبق برنامه اگر نیروی زمینی موفق نمی‌شد صدا و سیما را تسخیر كند، هواپیماها آنجا را بمباران می‌كردند‌. افشای كودتا 3 روز مانده به موعد كودتا یكی از خلبانان كه برای همكاری انتخاب شده بود، در تهران با سروان حمید نعمتی ملاقات می‌كند، حمید نعمتی به او می‌گوید مأموریت تو بمباران بیت امام (ره) است و ما می‌توانیم تا 5 میلیون نفر را بكشیم . گویا شگردحمید نعمتی این بود كه در نخستین دیدار توجیهی كودتا به خلبانان عضوگیری شده چنین جمله‌ای را می گفت تا از میزان آمادگی آنها برای شركت در كودتا و كشتار میلیونی مردم اطلاع یابد. خلبان یاد شده در مقابل نوع مأموریت و وسعت كشتار مردم غافلگیر و مردد شد، اما به دلیل ترس از سران كودتا نمی‌دانست چه باید كند. وی پس از خروج از خانه حمید نعمتی، تشویش و نگرانی بر او مسلط شده و می‌خواست موضوع را با كسی در میان بگذارد. آن شب در خانه موضوع كودتا را به برادر و مادرش در میان می‌گذارد و مادر كه به شدت ناراحت شده بود پاسخ داد: تو نه تنها نباید این كار را بكنی، بلكه باید به انقلابیون خبر دهی و جلوی این كار را بگیری كه اگر غیر از این باشد شیرم حلالت نیست. این سخن مادر موجب شد در نخستین دقایق بامداد چهارشنبه خلبان یاد شده تصمیم خود را بگیرد و با پذیرش احتمال كشته شدن توسط سران كودتا، ماجرای كودتا را افشا كند‌. او از خانه خارج می‌شود و پس از پرس و جوها و دوندگی‌های مختلف، حدود اذان صبح منزل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را یافته و خود را به آنجا می‌رساند‌. افشاگری دومین نفر چند ساعت پس از افشای كودتا به وسیله خلبان یاد شده، یكی از درجه داران تیپ 23 نوهد نیز به كمیته مستقر در اداره دوم ستاد مشترك مراجعه می‌كند و پس از افشای كودتا و اعتراف به ابنكه قرار است به همراه عده‌ای دیگر در براندازی جمهوری اسلامی شركت كند، یك پاكت حاوی بخشی از طرح عملیات كودتا را در اختیار كمیته فوق قرار می‌دهد، به این ترتیب به فاصله چند ساعت از سوی 2 عنصر جذب شده به كودتا، اقدام به ضد كودتا تبدیل می‌شود و انقلاب در برابر خطری كه در چند قدمی‌اش كمین كرده بود آگاه می‌‌شود. این ضد كودتا، گرچه به وسیله 2 فرد كه از اقدام یكدیگر بی اطلاع بودند صورت گرفت اما عمل این 2 نفر در واقع ترجمان اراده یك ملت انقلابی برای دفاع از انقلابشان بود. آغاز عملیات خنثی سازی از همان زمان كه احتمال وقوع كودتا احساس شده بود، ستادی مركب از واحدهای اطلاعات سپاه همدان، گروه مهندسی سپاه همدان، انجمن اسلامی نیروی هوایی، تعدادی از پرسنل مؤمن نیروی زمینی و تیپ نوهد به نام «ستاد خنثی سازی كودتا »تشكیل شد، اما این ستاد اطلاعات مؤثر و دقیقی از كودتا در اختیار نداشت، ولی اطلاعات با افشای كودتا توسط خلبان یاد شده و تا حدود كمتری توسط درجه دار تیپ 23 نوهد، در اختیار ستاد خنثی سازی كودتا قرار گرفت و عملاً از عملیات كودتا، توسط این 2 نفر آگاه شدند. با جمع بندی اطلاعات و تكمیل آن و با اطلاعاتی كه از قبل جمع آوری شده بود عملیات مقابله با كودتای قریب الوقوع، به سرعت در دو محور پارك لاله و پایگاه شهید نوژه طرح ریزی شد. پارك لاله محل تجمع 40 تن از خلبانانی بود كه قرار بود با اتوبوس به پایگاه هوایی نوژه بروند و به دیگر خلبانان كودتا بپيوندند. عمده نیروهای به كار گرفته شده برای خنثی سازی كودتا، در پایگاه شهید نوژه متمركز شد و عملیات مربوط به پایگاه نوژه در 2 قسمت داخل و خارج پایگاه به اجرا گذاشته شد. به این ترتیب همزمان با شروع كودتا، نیروهای انقلاب متشكل از برادران سپاهی و پرسنل متعهد و فداكار نیروی هوایی، وارد عمل شدند و آنچنان درسی به خائنان و اربابان مستكبرشان دادند كه برای همیشه در تاریخ انقلاب خواهد درخشید. ادامه دارد.... اتفاقات و آثار بعد از ناکامی کودتا هم در قسمت دوم بیان و مورد برسی قرار میگیرد. منابع : ۱- خبرگزاری فارس برگرفته از اسناد تاریخ شفاهی انقلاب، ۲- بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ۳- كتاب كودتای نوژه نوشته محمدی ری شهری، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی.
  11. ممنونم دوست عزیز درسته حق با شماست دوست عزیز و هم تغیر وضیعت آیرودینامیکی مطرح هستش و مسایل دیگر و درباره نوع ماموریت های این جنگنده شایان به ذکر استت که هدف اصلی آموزشی بودن و استفاده در آموزش مانورها هستش و در نوع رزمی این بله در ماموریت های پشتیبانی نزدیک و استرایک نزدیک هستش. درمورد سرعت نیز یاک -130 روسیه زیر صوت هستش و حدود 1 ماخ ولی درنوع ایرانی سرعت افزایش یافته و حدود 2.3 برآورد شده و این یعنی مافوق صوت.
  12. جناب ماوریک آی قربون دهنت منم همه ی اینا رو میدونم داداش من همه ی حرفای شما درسته و مورد قبول بنده هم با اینگونه خیال پردازی ها کاملا مخالفم نمونه اش اینکه سایت ارتش میاد صاعقه رو نسل 4/5 معرفی میکنه میگه توان مقابله یا اف-18 رو داره به مولا اینارو هم من قبول ندارم همش چرت و پرت هستش فک کنم مقاله اش رو دیدین توی سایت واقعا مسخره و شرم آور هستش یا خیلی چیزای دیگه مثل رونمایی از یه طرح صافکاری شده بنام قاهر فکر میکنین من خودم خجالت نکشیدم با این وضع....حالا بماد بقیه که هزینه های فوق العاده زیادی که حیف شده ولی مثلا در جریان قاهر هم خیلی بحث های زیادی هست که هیشکی نگفته و من حق میدم و نارحت نیستم از رونمایی این منم بخدا دلم پره از این جور هدر دادن ها ولی افسوس.... من مگه دوست دارم ناوگان هوایی کشور مال 100 سال قبل باشه؟؟؟ حقیقتا خیر و شما اگر دقت کرده باشین اول پستی که گذاشتم خواهش کردم همه شرکت کنند توی این بحث و قصدم اصلا جسارت کردن و بی ادبی خدمت بزرگواری همچون شما نبوده و نیست فقط بنده هدفم استفاده از دانش همه و برادری و همفکری هستش
  13. البته جناب ماوریک من قصد جسارت نداشتم اگه همچین برداشتی شد خیلی خیلی معذرت میخوام از خدمتتون شرمندم :soldier: فقط این با عقل سلیم جور درنمیاد که این ناوگان رو تا صد سال دیگه پرواز بدن پس باید حتما بازنشست کنن و در این صورت دو راه بیشتر نیست یا باید نیروی هوایی رو درش رو تخته کنن یا باید هواپیماهای جدید رو جایگزین کنن حالا با عقل کدوم گزیینه مناسب تره!!!!
  14. برادر من عالم و آدم همه چیز رو میدونن درحالی که هیچ چیز نمیدونن اگر منظورتون از عالم طرفا خودتان هستید بنده هیچ بحثی ندارم. ما همچنان با چین و روسیه همکاری ها و طرح های گسترده ایی داریم.پس نباید نسنجیده نظرات شخصی و احساسات رو دخالت داد تا اطلاع نداشته باشید. are you kidding me ? :| " no sir Im just saying fact " and I feel sorry 4 u bec u cant believe yourself دومین مطلب اینکه نخیر جناب خانوم چادری منظور من نیست.اگر شما امیدی ندارید من حرفی ندارم هرکسی یه نظری داره برای خودش قضیه ی قاهر رو هم بنده صلاح نمیدونم اینجا مطرح کنم اگر خیلی مایل بودید در پست های دیگر با بقیه ی دوستان ادامه میدیم. نه تنها ما همین ناوگان هارو بهینه سازی میکنیم بلکه انشالله به حمدالهی ثابت میکنیم که نیروی هوایی همیشه در اوج خواهد ماند. اگر سر رشته ایی داشته باشید یک هواپیما ساعت خاص خودش رو داره که میتونه پرواز کنه یعنی عمر بدنه اش تا یه حدی هست بعد این مدت هرچقدر هم که اورهال کنن استاندار لازم برای پرواز رو کسب نمیکنه.پس لازم به ذکر هست که این ناوگان بایستی بازنشسته و جایگزین شوند
  15. ممنونم از شما که در این مبحث شرکت کردید 1-منبع رو خودتون ماشالله بهتر از بنده اطلاع دارین به هر نحوی نمیشه گفت 2- مطلب اینکه شما از چه منبعی میگید روسیه خودش رو کنار کشیده؟؟ درضمن این سبک جنگده رو هم چینی ها کپی زدن که ایران با کشور چین هم همکاری گسترده داره 3-اینکه آیا به نظر شما همین قابلیت که میشه از این به عنوان آموزش هواپیماهای نسل 4و 5 استفاده کرد کم ارزشی هست؟؟ درضمن باتوجه به اینکه تسلیحات این هم شرقی و هم غربی هستش از نظر تنوع امتیاز داره و مطلب مهم دیگر که یاک-130 آموزشی هستش ولی طراحان شفق جوری اصلاحات و طراحی کردن که سرعتش افزایشه یافته و برد بیشتری پیدا کرده. و توان رزمی پیدا کرده که نیروی هوایی هم بعنوان رزمی و هم بعنوان آموزشی به خدمت میگیره. مطلب جدید دیگر اینکه یک جنگنده دیگر در راه بهره برداری هستش که اینبار بیشتر از همه ی دفعات متعجب خواهیم شد...