Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

alireza_nouri

کاربر
  • Content count

    336
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4109 Excellent

About alireza_nouri

  • Rank
    کاربر با سابقه

Contact Methods

  • جنسیت مرد

Profile Information

  • شهر تهران - کرمانشاه
  • Interests میان پرواز تا پرتاب تفاوت اززمین تاآسمان است...
    پروازکه کنی،آنجامیرسی که خودت می خواهی
    پرتابت که کنندآنجا میروی که آنان می خواهند!
    پس پرواز رابیاموز...
    پرنده ای که "پرواز" بلد نیست،به"قفس" میگوید:تقدير

Recent Profile Visitors

262 profile views
  1. در متن عکس این طور آمده بود که : Stock Photo - iran iraq war 1982 demolished tank and dead solider lay by the side of the road 1982 مربوط به سال 1362 است که متاسفانه ظاهرا تانک چیفتن از ناحیه برجک مورد اصابت قرار گرفته و خدمه آن هم کشته شده است.
  2. با سلام ، شکار میگ 23 آخری توسط تامکت ( صدیقی ) توسط مانور شبیه کبرا و غیره صورت گرفته است عیناً از روی فیلم ( تاپ گان ) کپی برداری شده !!
  3. با سلام آیا اطلاع دارید که سرنوشت جت های تاج طلایی بعد از انقلاب به چه صورت بود ؟
  4. M47 ل 88 زرهی کرمانشاه
  5. من پس از خواندن اولین پست تا آخرین پست این سوالات به ذهنم خطور کرد که : تا کی باید این هواپیماهای فرسوده پرواز کنند ؟ چند تا از خلبانان این مملکت باید از بین بروند تا مسئولان مربوطه از خواب بیدار شوند ؟؟؟؟؟ پرواز کردن این فرسوده ها ریسک بالایی رو میطلبه اصلا مقرون بصرفه هست این پرنده پرواز کنه ؟؟؟؟ حالا هر چقدر هم که تحریم باشیم آیا به خطر انداختن جان خلبانان امر صحیح و عقلانی است ؟
  6. آفتابه سر جهاز هستند ، همیشه باید باشند !!!
  7. سلام و عرض اردات جناب ناشناس عجیب عزیز .... متشکرم بابت پاسخگویی شما عزیزان ، فقط سوالی که مانده این است که حالا در شرایط فعلی امکان آن نیست که رنگ استتار کویری سابق را دوباره بر بدنه تامکتها بزنند یا بپاشند ؟؟؟ بعد از سی و خورده ای سال ایا کیفیت رنگ پایین نیامده ؟؟؟ نیاز به پولیس واکسی چیزی ندارن
  8. باسلام در صورت امکان در مورد آن مطلبی که به آن اشاره کردم توضیحاتی بدهید که چرا باید همچنان با همان رنگ استتار سی و خورده ای سال پیش بمانند ؟
  9. خواهش میکنم ، کاملا درست می گید ، قدرت موتور و ضریب گیربکس و کمک گیربکس لندکروز در حالت عادی آنچنان هست که از سطوح مختلف با اوزان مشخص براحتی تردد کند ، درگیر کردن محور یا اکسل جلو برای مواقع خاص هست . نه از نظر تکان و آسیب اصلا این طور نیست .... این محور ( جلو) و این نوع عملکرد برای این خودرو تعریف شده است همانند خودروهای آفرود !!! این خودرو جهت استفاده در شرایط سخت است و اصلا استفاده از اکسل جلو آسیبی به موتور نمیزند ! ولی حرکت آن کند تر میشود و خودرو از حالت سرعتی به حالت قدرتی تنزل میکند و فقط با دور بالا و قدرت نهایی کار میکند ، به وفور در مناطق کوهستانی و غرب کشور استفاده شده اند و امتحان پس دادند ... این خودرو آنقدر بازدهی بالایی دارد که لازم به ذکر است در غرب کشور شوتی ها ( قاچاقپیان ) با نوعی لندکروز بنام پانکی (3F - 4F-4.5F) با سرعتی آنچنانی و بسیار بالا و گاها با استفاده از دیفرانسیل جلو با بار از کوهپایه ها و تپه ها با سرعتی بالا حرکت میکنند !!
  10. لند کروز بطور معمولی قدرت موتور را توسط گاردان از طریق دیفرانسیل عقب به چرخها منتقل میکنی ، اما میتوان با گرداندن مکانیزم سویچ مانندی که در محور جلو قرار دارد ، دیفرانسیل جلو را یا درگیر و یا در حالت عادی خلاص کرد.
  11. چرا آنقدر رنگ و رو رفته است ؟؟؟؟؟ و سوال دوم، چرا فانتومهای ما اغلب با دو یا یک باک خارجی سوخت پرواز میکنند ؟؟؟ یعنی اینقدر پر مصرف هستند ؟
  12. دوستان عزیز تانک T-72 که الان جایگزین تانکهای از دست رفته ایران در جنگ شده در سال های اولی که از جنگ میگذشت و خریدهای از شوروی داشتیم در غالب خرید کامل این تانک و سپس هم طی قراردادهای الباقی را هم اکثر قطعاتش در غالب کیت به ایران می آمد از جمله موتور و متعلقات و بسته انتقال قدرت و سامانه های دیگر و در ایران در صنایع زرهی بنی هاشم درود مونتاژ میشود و تجارب حاصل از مونتاژ و استفاده از طیف گسترده ای از قطعات T-72 منجر به ساخت پیش نمونه های تانک تحقیقاتی (( ذوالفقار )) شده ! الانم خرید مستقیم یا خرید در غالب مونتاژ در داخل بسیار خوب است و قابل ستایش ، چرا چون میتوان با مونتاژ در داخل این تانک میتوانیم بتدریج دانش تولید قطعات اصلی و موثر و حیاتی این تانک را بدست آورد و در نهایت در داخل تولید کرد و هم یک حاشیه امن از بابت تولید موثر و کافی از بابت تامین صنایع دفاعی در زمان نیاز ایجاد کنیم و هم میتوان تجارب بسیار خوبی در دراز مدت کسب کرد که روی نسل های بعدی ذوالفقار پیاده کرد ! اما بشرط اینکه اولا بفروشند ( البته نه نسخه دانگرید !) و دوما پشتیبانی فنی و تامین قطعات و تجهیزات کنند . در واقع حضور این تانک ( T-90 ) بسیاری از خلل زرهی ایران را پر میکند ، اما میدانم کافی نیست چون این تانک در مقابل تانکهای هم رده خودش چندان حرفی برای گفتن ندارد.... ( نیروهای نظامی ایران در حال حاضر هیچ MBT موثری برای جلوگیری از تهدیدهای پیشرو ندارد !) با صمصام و T-72 و چیفتن کاری ساخته نیست حتی سرعت نفوذ دشمنان را هم کم نمیکند ! در رابطه با ذوالفقار این تانک نصف بیشتر از بابت قطعات و تجهیزات با T-72 یکسان است و در حال حاضر و با تهدید های فعلی ، T-72 سیبل متحرکی بیش نیست ..... زمان یکتازی این تانک خیلی وقتهاست تمام شده .... بنظر بنده حقیر سرمایه گذاری روی صمصام و چیفتن و سبلان که کلا از رده عملیاتی خارج است و سرمایه گذاری روی این تانکها هدر دادن بیت المال است و تمام همین کارشناسان هم به این نتیجه رسیده اند که نمیتوان از ذوالفقار انتظار زیادی داشت...
  13. شاید این نشان دهنده کارایی بالای ( راکت اندازهای بالگرد هایند ) در میدان جنگ است که متقاعد شدن آن راکت انداز را روی نفربر هم اسمبل کنند
  14. و چرا اینقدر رنگ و رو رفته است انگار مدتهاست رها شده !!! شایدم از میگهای عراقی پناهنده است نه؟
  15. این لاشه دیگر ارزش صرف هزینه بازسازی را ندارد ؟