Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

ناشناس عجیب

کاربر
  • Content count

    1,303
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6904 Excellent

1 Follower

About ناشناس عجیب

  • Rank
    کاربر قدیمی

Contact Methods

  • جنسیت Not Telling

Profile Information

  • شهر زاهدان

Recent Profile Visitors

1,171 profile views
  1. با سلام اگر این نوع دوربین ها واگذار نمیشده در تاریکی شب زدن اهداف سخت نبود خصوصاً اهداف متحرک ؟ و اصلاً این نقیصه به چه صورت جبران میشده ؟
  2. نگاهی به ۸۳ خرید هوایی جدید ایران + عکس پس از نهایی شدن قراردادهای خرید ۲۶۰ فروند هواپیما از سوی دو ایرلاین وابسته به دولت ایران در طول هفته‌های گذشته این بار نوبت به شرکت‌های هواپیمایی رسیده که به شکل مستقل وضعیت بازار را رصد کرده و به توافقاتی مهم دست یافته است. به گزارش ایسنا، همان طور که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارها اعلام کرده بود با اجرایی شدن برجام بسیاری از ایرلاین‌های ایرانی کار مذاکره خود را با شرکت‌های بزرگ هواپیما ساز آغاز کرده‌اند و این امید وجود دارد که بسیاری از این مذاکرات به نتایج قطعی منجر شود، موضوعی که در جریان نمایشگاه هوایی اخیر در پاریس فرانسه بخشی از آنها نهایی شد. در ابتدا شرکت ایرباس اعلام کرد: در قالب دو توافق نامه جداگانه فروش ۴۵ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ را به شرکت ایران ایرتور و ۲۸ هواپیما را به شرکت ایرانی زاگرس نهایی کرده است. پس از آن نیز شرکت هواپیمایی قشم ایر اعلام کرد که توانسته در جریان مذاکرات با شرکت بوئینگ خرید ۱۰ فروند هواپیما از این هواپیما ساز آمریکایی را قطعی کند تا بدین ترتیب در قالب سه توافق نامه جداگانه خرید ۸۳ فروند جت مسافری جدید برای ایرلاین‌های ایرانی وارد مرحله‌ی اجرا شود و این هواپیماها از سه خانواده مختلف به ایران تحویل شوند. ۶۵ ایرباس ۳۲۰ جدید ایرباس ۳۲۰ که در سبد خرید ایران ایر نیز بخشی قابل توجه به خود اختصاص داده بود، در جریان مذاکرات اخیر میان ایران ایرتور و زاگرس با شرکت ایرباس توانسته نقش قابل توجهی ایفا کند و از این رو در توافق‌های جدید ۶۵ فروند از هواپیماهای خریداری شده مربوط به این خانواده می‌شوند. ایرباس که پیش از این تعهد داده در سال ۲۰۱۷ میلادی نخستین هواپیماهای ۳۲۰ خریداری شده از سوی ایران ایر را تحویل دهد، حالا باید برای دو شرکت ایرانی دیگر نیز سفارش‌هایی از این خانواده داشته باشد. این ایرباس که از خانواده هواپیماهای با بدنه باریک تشکیل شده و با توجه به این که دو موتوره است و مسافت میان برد را به خوبی پرواز می‌کند، احتمالا در پروازهای داخلی و بعضی از پروازهای منطقه‌ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت. خانواده ایرباس ۳۲۰ از هواپیماهای ۳۱۸، ۳۱۹، ۳۲۰ و ۳۲۱ تشکیل شده که بسته به نوع آنها توانایی جابه‌جایی حدود ۱۰۰ تا حدود ۲۵۰ مسافر را دارد. افزایش ۸ فروندی سبد ایرباس ۳۳۰ ایرباس ۳۳۰ که نخستین فروند آن چند هفته پیش به ایران ایر تحویل داده شد و بناست بخش قابل توجهی از سبد این شرکت ایرانی را به خود اختصاص دهد، توانست در توافق‌های اخیر زاگرس با ایرباس سبدی جدید به خود اختصاص دهد تا این هواپیما ساز جدید هشت فروند دیگر از این خانواده نیز برای ایران بسازد. این هواپیما که یکی از مدرن‌ترین هواپیماهای دنیا به حساب می‌آید توانایی جابه‌جایی حدود ۲۰۰ تا ۴۲۰ مسافر را دارد و امکان پروازهای بلندتر نیز برای آن وجود دارد. از این رو به نظر می‌رسد این هواپیما در کنار استفاده منطقه‌ای می‌تواند بخشی از نیازهای ایرلاین‌های ایرانی برای سفر به بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا و حتی جنوب شرق آسیا را ممکن سازد. افزایش دوباره تقاضا ۷۳۷ در ایران یکی از مدرن ترین هواپیماهای شرکت بوئینگ که در طول سال‌های گذشته از استقبال قابل توجهی در سطح جهان برخوردار شده و توانسته در قرارداد خرید ایران ایر و آسمان نیز نقشی اساسی ایفا کند، این بار مهمان ایرلاینی جدید از ایران خواهد بود. قشم ایر در جریان مذاکرات خود ۱۰ فروند ۷۳۷ MAX سفارش داده و به دنبال آن که در تابستان امسال قرارداد مربوط به آن را نهایی کنند. این هواپیما که با بدنه باریک و قرار گرفتن دو موتور فعال ساخته شده می‌تواند بین ۱۰۰ تا حدود ۲۲۰ مسافر را جابه‌جا کند. بوئینگ نخستین تحویل این هواپیما را در سال ۲۰۱۷ انجام داده و تاکنون چند هزار فروند از آن سفارش گرفته‌اند که می‌توان آخرین سفارش دهنده آن را قشم ایر ایران تلقی کرد. منبع:http://www.isna.ir/news/96040602452/نگاهی-به-۸۳-خرید-هوایی-جدید-ایران-عکس
  3. با سلام خدمت استاد ارجمند جناب لطافتی عزیز نکات قابل توجه وجالبی در این کتاب وجود دارد ازجمله ولی در ادامه، ایران آتش‌بس را نپذیرفت و جنگ به داخل خاک عراق منتقل شد. به غیر از این کتاب که شما نام بردید که از قول یک مقام بلند پایه نظامی میباشد دارای نکات ارزشمند مهمی است . بنده نیز یک کتاب به امانت گرفته بودم به نام «اسراری از درون ارتش عراق » که دارای نکات ارزنده ای بود چون این کتاب شامل خاطرات افسران جزء و رده پایین عراقی بود . البته بنده این کتاب را حدود اگر درست به خاطر داشته باشم 18 سال پیش خوانده بودم و متأ سفانه مشخصات این کتاب را به خاطر ندارم تا اگر شد آن را دوباره تهیه کنم و در صورت امکان بخشهایی از آن را در اختیار انجمن قرار دهم ولی در کل کتابی که بنده نام بردم شامل خاطرات تعدادی از افسران و یا درجه داران رده پایین عراقی بود که دارای نکات ارزشمندی بود .
  4. بازار داغ اجاره هواپیماهای شخصی/چگونه هواپیمای شخصی بخریم؟ شناسهٔ خبر: 4011717 - جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳ اقتصاد > راه و مسکن حدود ۱۷ سال است که مجوز خرید و فروش و پرواز با هواپیمای شخصی به ایرانیان داده شده که با توجه به نسبتا مناسب بودن قیمت آنها، استقبال از این صنعت روبه رشد بوده است. به گزارش خبرنگار مهر، از سال ۷۹ که شورای عالی هواپیمایی و شورای عالی امنیت ملی با پرواز هواپیماهای شخصی بر فراز آسمان ایران و صرفا از مسیرهایی که شورای عالی امنیت ملی برای سایر هواپیماها و ایرلاین ها تعیین کرده و از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده، موافقت کردند. از آن سال به بعد شاهد رونق صنعت گردشگری هوایی و همچنین کسب وکار خرید و فروش هواپیمای شخصی هستیم با این وجود سازمان هواپیمایی کشوری هنوز با پرواز هواپیماهای شخصی بیش از ۲ نفره موافقت نکرده و به همین دلیل برخی خانوارها آنگونه که باید و شاید از آن استقبال نکرده اند. به گفته حسین علی‌پناهی کارشناس صنعت هوانوردی، ایران از نظر استفاده از هواپیماهای شخصی ۲ نفره در دنیا جزء کشورهای سرآمد محسوب می شود و حتی از بسیاری از کشورهای پیشرو در این زمینه جلوتر است. اما از نظر استفاده از هواپیماهای شخصی بیش از ۲ نفره از سایر کشورها عقب تر هستیم. صنعتی که در صورت صدور مجوز، می تواند در توسعه کردشگری و اشتغالزایی بسیار اثرگذار باشد. همچنین از زمانی که کسب و کار خرید و فروش هواپیماهای شخصی رونق گرفته، فرودگاه های بدون استفاده اطراف تهران از جمله فرودگاه آزادی در آبیک استان قزوین و فرودگاه افلاک آسیا واقع در شرق تهران (۵۰ کیلومتری آزادراه تهران ـ مشهد) توانسته اند شکل اقتصادی تری به خود بگیرند و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آنجا وارد عمل شود. ضمن اینکه فرودگاه گلبهار واقع در شهر جدید گلبهار در ۳۰ کیلومتری غرب مشهد و فرودگاه ورزقان در نزدیکی شیراز نیز توانستند با ایجاد سایت های آموزش هوانوردی سبک و پذیرایی از هواپیماهای شخصی و آموزشی، از تعطیلی نجات یافته و امکان استفاده عمومی در آنها فراهم شود. این فرودگاه ها، علاوه بر مهرآباد و پیام هستند که در تهران به مالکان هواپیماهای شخصی خدمات مختلف شامل، آموزش، تیک آف و لندینگ، پارکینگ، تعمیر و نگهداری، تعویض قطعات، سوخت رسانی و ... را ارائه داده و هزینه های مربوطه را نیز دریافت می کنند. قیمت هواپیمای شخصی قیمت هواپیماهای دو نفره «نو» در ایران تا سال ۹۱ که نرخ ارز شاهد نوسان قیمتی نبود، عمدتا ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود اما از آن زمان به بعد که نرخ دلار و یورو به حدود ۴ هزار تومان رسیده، قیمت این هواپیماها نیز به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. هواپیماهای شخصی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند، عمدتا ساخت کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، انگلیس، اوکراین، روسیه، آمریکا، کانادا و ... است. با این حال در هیچ کجای دنیا صنعت هواپیماسازی به صورت یکجا و تک سازنده ای صورت نمی گیرد بلکه هر بخش از این پرندگان آهنین سبک بال در یک کشور ساخته شده و سپس کمپانی سازنده با تجمیع آنها در کارگاه واحد، اقدام به فروش محصول می کند. هم اکنون در فرودگاههای کشور در مجموع حدود 200 فروند هواپیمای شخصی وجود دارد که 30 تا 40 فروند آن در فرودگاه مهرآباد تهران مستقر است. مالکیت این 200 فروند مربوط به اشخاص حقیقی و برخی نیز متعلق به اشخاص حقوقی است. برخی مالکان دارای چند فروند هواپیمای شخصی هستند و در زمینه اجاره این هواپیماها فعال هستند. البته برخی هواپیماها نیز هستند که چند مالک دارند یعنی چند نفر مشترکا با هم اقدام به خرید یک فروند هواپیما کرده اند. کجاها پرواز کنیم؟ حسین علی‌پناهی از فعالان این حوزه درباره نحوه فعالیت این نوع هواپیماها که اتفاقا طرفداران زیادی هم در ایران دارد، به خبرنگار مهر گفت: هواپیماهای شخصی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند، عمدتا امکان پرواز به همه نقاط ایران را دارا و تقریبا همه فرودگاه های کشور آماده پذیرایی از خلبانان هواپیماهای شخصی برای فرود هستند. حتی از نظر مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، دارندگان این هواپیماهای می توانند به خارج کشور هم پرواز کنند؛ اما با توجه به بالا بودن نرخ سوخت هواپیما در کشورهای همسایه از جمله ترکیه، پرواز با هواپیمای شخصی به خارج از کشور مقرون به صرفه نیست ولی این هواپیماها برای سفرهای هوایی شخصی داخل کشور کاملا مناسب سازی شده اند. چگونه هواپیمای شخصی بخریم؟ کسانی که علاقه مند به خرید هواپیمای شخصی باشند می توانند با اندکی گشت و گذار در فضای مجازی با شرکت های فعال در این کسب و کار و دارای مجوزها از سازمان هواپیمایی کشور و دیگر نهادهای ذی ربط ارتباط برقرار کرده بر اساس نیاز و سلیقه خود هواپیمای شخصی نو خریداری کنند.قیمت این مدل هواپیماها از ۶۰۰ میلیون تومان آغاز می شود. همچنین متقاضیان خرید هواپیماهای دست دوم می توانند از دارندگان هواپیمای شخصی که مایل به فروش هستند، هواپیمای دو نفره بخرند که از ۲۵۰ میلیون تومان شروع می شود. اجاره هواپیمای شخصی اجاره هواپیمای شخصی به دو صورت است: نخست اینکه متقاضی خود دارای مدارک اجازه پرواز و خلبانی هواپیماهای فوق سبک از سازمان هواپیمایی کشوری را داراست که می تواند همراه با یک نفر دیگر یکی از هواپیماهای موجود در فرودگاه ها که به این امر اختصاص داده شده را اجاره کند؛ یا اینکه می تواند هواپیما را به صورت چارتری (همراه با خلبان) اجاره کرده و خود در جایگاه کمک خلبان بنشیند. در هر صورت اجاره هواپیمای شخصی در ایران معمولا بین ساعتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. هزینه نگهداری و خدمات پارکینگ از دیگر هزینه هایی که دارندگان هواپیمای شخصی باید بپردازند، هزینه خدمات تعمیر، نگهداری و پارکینگ آنهاست که شرکت های فعال در این زمینه معمولا ماهیانه یک و نیم میلیون تومان از مالک هواپیما دریافت کرده و خود موضوعات مرتبط با نگهداری و پارک هواپیماهای شخصی را مدیریت می کنند. منبع:http://www.mehrnews.com/news/4011717/بازار-داغ-اجاره-هواپیماهای-شخصی-چگونه-هواپیمای-شخصی-بخریم در پایان مقاله فوق نکاتی به ذهن بنده رسید که به ترتیب عرض می کنم . ایران از نظر استفاده از هواپیماهای شخصی ۲ نفره در دنیا جزء کشورهای سرآمد محسوب می شود و حتی از بسیاری از کشورهای پیشرو در این زمینه جلوتر است. راجب جمله بالا نظر شخصی بنده این است که فکر نمی کنم این موضوع صحت داشته باشد مگر اینکه کشور ما با کشورهایی مثل سوریه , عراق وافغانستان !!! و یا کشور های مشابه دیگر مقایسه شده باشد که در این صورت قضیه فرق می کند . قیمت هواپیماهای دو نفره «نو» در ایران تا سال ۹۱ که نرخ ارز شاهد نوسان قیمتی نبود، عمدتا ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود اما از آن زمان به بعد که نرخ دلار و یورو به حدود ۴ هزار تومان رسیده، قیمت این هواپیماها نیز به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. بله در سالهای بین 90 تا 92 قیمت این نوع هواپیماها چیزی حدود 150 تا 300 میلیون تومان بوده که بعد از چند برابر شدن نرخ دلار .... لازم به ذکر است که موتور این نوع از هواپیماها عمدتاً از خارج وگویا اگر اشتباه نکرده باشم باچند واسطه ودست به دست وارد میشوند که همین هم سبب افزایش قیمت تمام شده این نوع از هواپیماها می شود . عمدتا ساخت کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، انگلیس، اوکراین، روسیه، آمریکا، کانادا نمونه ای از شعار ما میتوانیم !!!! برخی مالکان دارای چند فروند هواپیمای شخصی نشانه ای از پیشرفت !!! درحالی که عده زیادی از مردم به نان شب .... قیمت این مدل هواپیماها از ۶۰۰ میلیون تومان آغاز می شود. قیمت مناسبی است نسبت به خودروهای چند میلیاردی !!! شما اینطور فکر نمی کنید ؟ ساعتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اگر روزانه 1 ساعت و درطول ماه سرجمع 30 ساعت پرواز داشته باشند میشود به عبارت ...؟ فقط هزینه پرواز شخصی خورد و خوراک بماند !! معمولا ماهیانه یک و نیم میلیون تومان از مالک هواپیما دریافت کرده یک کار گر ساده صبح تاشب بدود و نه صبح داشته باشد نه شب ونه جمعه ونه 5 شنبه بنده فکر میکنم به زحمت بتواند ماهی 1و نیم بگیرد
  5. با سلام آر -27 نیز یکی از سلاح های میگ 29 میباشد البته اگر منظورتان نوع 2 کابینه یو بی میباشد که بحث جداگانه ای دارد چون نوع دو کابینه یو بی آموزشی میباشد .
  6. سلام و درود خدمت جناب ارجمندی 1357 عزیز این موشک روسی باید از نوع آر -27 باشد یا حداقل یک شباهتیهایی با آن دارد . آر -73 از نظر ظاهری با این موشک متفاوت است . این لینک پایین هم برای معرفی موشکهای هوا به هوا میباشد و امیدوارم پاسخ سوالتان را در این لینک بیابید http://rasekhoon.net/article/show/136748/تسلیحات-نظامی-ایران-(30)-موشک-های-هوا-به-هوا
  7. سلام وتشکر از لطفتان بله اتفاقاً در نوع خود این سلاح کارایی دارد . ولی حدس بنده این است که بین مأ موریت اصلی که ضد زره تعریف شده و مأموریت فرعی که همانا انهدام مواضع واستحکامات دشمن باشد این سلاح در مأموریت فرعی موفقتر عمل کرده .
  8. استاد به نظر بنده از این سلاح در طول جنگ تحمیلی بیشتر ضد استحکامات دشمن واهداف ثابت استفاده شده چون این سلاح به دلیل سنگینی چابکی موشک تاو را ندارد البته اگر اشتباه نکرده باشم . نظر شما چیست استاد ؟
  9. با سلام خدمت استاد نازنین جناب ابراهیمی سعید بزرگوار به موضوع جالبی اشاره فرمودین اگر آن برادر وامثال او به نصیحت و توصیه های شما به جای تمسخر عمل می کردند به طور قطع ما شاهد این همه تلفات از سوی سازمان موازی نبودیم ولی افسوس کو گوش شنوا
  10. با سلام اصل این سلاح ساخت فکر کنم یا روسیه یا آمریکا باشد دقیق به خاطر ندارم ولی احتمالاً از روی این سلاح نمونه های بومی هم تولید شده مثل کلاش و ژ-3 که صنایع دفاع نمونه های بومی این سلاح را تولید کرده اند ولی اصل و مبدأ کشور سازنده به ترتیب ابتدا روسیه و سپس آلمان هستند . و احتمالاً منظور از ساخت ایران نمونه بومی سازی شده این سلاح بوده .
  11. با سلام و تشکر از راهنمایی های شما استاد ارجمندبه نظر بنده نیز اگر این آموزشهای اولیه که استتار واختفا وانضباط در آن درست وبه موقع رعایت شوند تا حد زیادی به تنهایی میتواند جلوی تلفات بیشتر را بگیرد و یاد گیری آن هیچ هزینه خاصی هم ندارد . البته شناسایی دقیق هم میتواند موثر باشد .به طور مثال آن طور که بنده شنیده ام و البته راجب درست یا نا درست بودن این مطلب که می خواهم عرض کنم مطمئن نیستم . در یکی از عملیاتها ظاهراً نیروهای سازمان موازی بدون شناسایی منطقه عملیات اقدام به پیشروی می نمایند که در تله عراقی ها گیر می افتند به این ترتیب که عراقی ها با کندن یک خندق و پر کردن آن با قیر کابلهای برق فشار قوی در آن خندق گذاشته وروی آن را با خاک پوشانده بودند وبه محض اینکه نیروهای سازمان موازی از آنجا عبور مینمایند عراقیها با وصل کردن برق فشار قوی سبب ذوب شدن قیر های داخل خندق شده و نیروهایی که روی این خندق بودند یکی یکی ...... البته نمی دانم شما چیزی در این رابطه شنیده اید یا خیر ولی بنده بر اساس شنیده هایم به این مثال اشاره کردم واز صحت وصغم آن اطلاعی ندارم وهمچنین از منطقه عملیاتی که این اتفاق افتاده ولی حدس بنده این است که به احتمال زیاد این حادثه در یکی از مناطق عملیاتی جنوب که بیشتر بیابانی هستند روی داده .
  12. با سلام به نظر بنده هرچند مأموریت اصلی این سلاح ضد زره ومقابله با ادوات زرهی تعریف شده ولی اگر بر ضد نفرات تجمعی یا سنگر ها واستحکامات دشمن به کار رود شاید بهتر باشد چرا که به دلیل سنگین بودن این سلاح و درنتیجه قدرت تحرک پایین نسبت به سلاح های مشابه مثلاً موشک تاو انهدام اهداف متحرک شاید مشکل باشد . به نظر بنده بیشتر مأموریت تفنگ 106 در طول جنگ تحمیلی بیشتر مقابله با استحکامات دشمن ویا محل استقرار نیروهای دشمن بوده .
  13. با سلام بله استاد شما درست میفرمایید ولی شاید فناوریهای اینچنینی استثنا باشند چون شاید چندین نسل هم بگذرد ولی باز انگار نه انگار
  14. با سلام خدمت استاد نازنین به نظر بنده این اپلیکیشن ها به جای اینکه دردی از ما دوا کنند بدتر دردی به درد افراد جامعه افزوده اند . الآن اکثر مردم ما زندگی روزمره شان شده این شبکه های مبایلی . اما برای چند دقیقه مثلاً نیم ساعت مطالعه مفید اصلاً وقت ندارند . بنده خودم دیدگاه خوبی نسبت به شبکه های مجازی دارم اما متأسفانه درکشور ما مردم استفاده مفیدی از این شبکه ها نمی کنند و با نوعی تراژدی در این زمینه روبرو هستیم البته به نظربنده . نکاتی که در بالا به آنها اشاره فرمودین به جرأت می توانم بگویم تاحد زیادی رعایت نمیشود و این یعنی یک زنگ خطر جدی برای مردم جامعه ما ! ولی افسوس کو گوش شنوا
  15. با سلام در قسمت معرفی شهدای نزاجا 2 تایپیک بانام شهید ولی الله فلاحی وجود دارد که اگر مدیریت محترم صلاح میدانند این 2 تایپیک با هم ادغام شوند تا از پراکندگی تایپیکها و ایجاد تایپیک تکراری جلو گیری شود با تشکر وارادت فراوان این هم لینک تایپیک دیگر با نام شهید فلاحی http://rahrovan-artesh.ir/index.php?/topic/512-شهید-امیر-سرلشکر-ولی-الله-فلاحی