Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

Crounus2000

کاربر
  • Content count

    1,988
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

17917 Excellent

About Crounus2000

  • Rank
    کاربر قدیمی
  • Birthday ۸۳/۰۱/۰۱

Contact Methods

  • جنسیت مرد
  • Yahoo crounus2000@yahoo.com

Profile Information

  • شهر گرگان

Recent Profile Visitors

881 profile views
  1. اینکه ما یه سری رکورد ها رو جابجا کردیم و به نام خودمون زدیم درست اینکه ما صدر نشین گروه خودمون شدیم درست اینکه ما پیروز شدیم و 3 امتیاز گرفتیم هم درست اما اگر دقیق تر نگاه کنید شما هم مثل من یاد شعر "ابرو باد و خورشید و فلک در کارند --- تا تو توپی به کف اری و برنده بشوی" اگر مراکش جلوی ما خودزنی نمیکرد و اگر اسپانیا و پرتقال مثل دوتا ببر خشمگین 6 تا گل رو دست به دست نمیکردن الان ما صدر نشین نبودیم در واقع ما اصلا در این گیرو دار فقط حضور داشتیم و بقیه ما رو هل دادن به صدر جدول و امیدوارم بهتر از این بازی بکنیم چون همیشه شانس به ما رو نخواهد کرد
  2. خب پس برمیگردیم به دو تا طرح اول که من و کلافه دادیم روی اونها بحث کنیم چطوره؟؟؟
  3. هدف اصلی کاهش سطح و قطر پیشرانه با حفظ توان پیشرانه هست و به نوعی به تئوری ریاضی طراحی پرنده نزدیکتر میشیم برای همین نمیشه همه فنها رو توی یک محفظه قرار داد چون قطر محفظه پیشران خیلی زیاد میشه و درگ القایی هم به دنبالش زیاد میشه
  4. فکر کنم عربستان نزولی هم بد نباشه
  5. جناب سروان شما در مورد هر چیزی مطلب میزنید اما حاضر نیستید از سرنوشت اون هاور کرافت چیزی بگید مگر خیلی حادثه تلخ یا خاطره تلخی با اون داشتید ؟؟؟؟ خیلی دلم میخواد ببینم چطور میشه قوانین میدان نبرد رو به اون شکلی که دلم میخواد عوض کنم اینطوری شانس پیروزی خیلی بالاتره
  6. به نظرت اگر امن نبود کسی جرات میکرد توی اسمان ایران جولان بده ؟؟؟؟ همین که کسی جرات نمیکنه بیاد توی اسمان ایران یعنی اسمان ایران امنه دیگه برادر من ببخشید "نیو فادر"
  7. اونچه که خیلی به چشم من اومد این بود که ما هروقت با عربها بازی میکنیم دهها مدافع توی 18 قدم حضور دارن اما وقتی که اروپایی ها با اونها بازی میکنن حد اکثر 2 یا 3 نفر مدافع جلوشون هستن المان هم توی عربستان یادمه 6 تا گل زد چرا ما تاکتیک مناسبی علیه شون نداریم
  8. عید فطر بر همه دوستان و بزرگان انجمن مبارک و گرامی باد امیدوارم همیشه در زندگی تون لحظات شاد و خوب داشته باشین
  9. سوال خوبی بود درواقع قراره یک موتور جت کوچک چند عدد " داکت فن " رو به کمک گیربکس به گردش در بیاره حتی جهت چرخش هم مهم نیست چون میشه با نصب تیغه های مناسب باز هم مکش و رانش هوا رو حفظ کرد و در داخل سایر محفظه ها ابدا ما تمام بخشهای موتور توربو فن یا پراپ رو نداریم درواقع شاهد مثال ماجرا رو میتونم بویینگ 707 و بی 52 رو مثال بزنم که با وجود امکان نصب موتور بزرگتر و قویتر و با تعداد کمتر اما ترجیح میدن با همون تعداد موتور بیشتر ولی کوچکتر به پرواز دربیان که البته در اونجا وزن و مصرف قابل توجه تر از حالتی هست که در این طرح میگم زیاد مورد مشابهی براش متصور نیستم اما شما اگر ریش تراش برقی های 3 تیغه یا 5 تیغه رو دیده باشید اونجا هم یک موتور محرک میچرخه و به کمک چرخ دنده ها چند تیغه به گردش در میان
  10. یه نصفه خط خبر رو لای ده صفحه حرف های بی سرو ته میپیچن و به خورد خبر گذاری ها میدن باز خوبه توی این خبر یه عدد 373 دیدیم اما همینم بعضی جاها مشخص نیست
  11. در پنها ما برای هلیکوپترهای رزمی از مخازن لاستیکی ارتجاعی خود ترمیم شونده استفاده میکنیم به این صورت که وقتی تیر و ترکشها به مخزن نفوذ میکنن و اون رو سوراخ میکنن ؛ لبه های محل سوراخ شده روی هم سوار میشن و مانع نشت سوخت میشن اگر از این متریال بخواهیم استفاده کنیم و جلوی تانک رو هم با صفحاتی محافظت کنیم چطور ؟؟؟ محاسنش اینه که در مرحله اول تیرو ترکش مستقیم به راحتی اون رو از پا در نمیارن دوم اینکه تانک ما چون حد اقل 10 تا 20 سانت از روی زمین بلند شده پس هر مینی نمیتونه بهش صدمه بزنه همینطور سیمهای خاردار متداول سوم در صورت سوراخ شدن بالشتک هوا با موانع خیلی جدی هم ؛ تا حد زیادی توسط قابلیت "لاستیک های خود ترمیم" میشه به ادامه ماموریت امیدوار بود (عملکرد شون مشابه پمپ باد لاستیک در کامیونهاست که با وجود سوراخ شدن لاستیک اما میتونه به ادامه مسیر بپردازه) از طرفی بالشتک دایما در تمام مدتی که موتور روشن هست باد میشه و مازاد سوراخ اگر خیلی بزرگ باشه باز هم تا حدی مانع ادامه ماموریت نخواهد بود دوستان لطفا در مورد تجربیات ناموفق هاورکرافتها بیشتر بگین تا ببینم چه تصمیمی بگیریم
  12. تصاویر دستکاری شده بالا با فرض نصب یک یا دو موتور توربوجت با توان به گردش در اوردن مجموعه ای از فنهای کوچک که به دور بدنه نصب شده اند در نظر داشته باشید اینطوری بجای یک موتور پیچیده تر ما یک موتور ساده تر با مجموعه ای غیر فشرده روبرو هستیم که همان توان و رانش را تولید میکنه اما در عوض پیچیدگی تعمیر و نگهداری نمونه های معادل خودش رو هم نداره و در برابر از کار افتادن یک یا چند فن بر اثر سوانح هم مقاومت بیشتری داره و همینطور درگ القای کمتر و توان دستیابی به سرعتهای اقتصادی بالاتر رو هم داره
  13. با سلام خدمت همه عزیزان تابحال به خانواده موتورهای توربینی غیر از توربو جت دقت کردین؟؟؟ اکثر طرحهای موجود به این علت توسعه پیدا کردن که توان تولیدی هسته توربوجت اونها بیش از توان مصرفی توسط خود موتو هست برای همین عمدتا یک فن یا یک پراپ به پیشانی موتور اضافه میکنن تا از این توان اضافی برای رانش بیشتر استفاده بکنن و هرچی قطر فن بزرگتر باشه بازده مکانیکی و توان تجاری تولید شده بیشتر میشه اما بخاطر همین پیشانی بزرگتر عملا نیروی درگ بیشتری در سرعتهای بالاتر تولید میشه و در کل یک پرنده مسافربری با موتور توربو فن به زیر یک ماخ محدود و یا یک جنگنده توربوفن برای داشتن بیش از یک ماخ سرعت از فن کوچکتری بهره میبره مثل شکل زیر حال حساب کنید این توان اضافی هسته موتور بجای چرخاندن یک فن یا ملخ بزرگ بخواد مجموعه ای از فن های کوچگتر که با کمک چرخدنده به هم متصل هستند رو بچرخونه اینطوری در صورت سوانح FOD و یا برخورد با پرندگان احتمال از کار افتادن کل مجموعه پیشرانه خیلی کمتر میشه و چون ورودی موتور یک صفحه بزرگ نیست پس درگ القای کمتری تولید میشه و احتمال ایجاد توان گذر از یک ماخ فراهم میشه این مطلب به نظر میاد به لحاظ تئوری عملی باشه به تصاویر زیر دقت کنید
  14. خب شاید چون مسلح نبود دچار حادثه شد اما چه بلایی به سرش امد؟؟؟؟
  15. یک بار فقط متن رو به معنی گوگل براتون ترجمه می شود می توانید جنبان سروان و گردانشون را به قتل برسانید و موفق شوید خیلی باحاله ( این ابله همین دو خط پست من رو هم عوضی ترجمه کرد )