Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

Essi

خلبان P3F
  • Content count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

110 Excellent

About Essi

  • Rank
    قهرمان جنگ

Contact Methods

  • جنسیت مرد

Profile Information

  • شهر Melbourne

Recent Profile Visitors

160 profile views
  1. با سلام وعرض ادب بزرگوار بدیده منت حتما مشخصات انجمن را در اختیارشان قرار خواهم داد .موفق و موئید باشید.
  2. با پوزش ودرود و صد درود بر روح پر برکت شهید سرتیپ فریدون ذولفقاری بزرگ مردی که بحق انسانی وارسته و از نوادر وافتخارات نیروی هوائی یودند. روحش شاد وراهش پر رهرو ویادش همیشه مانگار باد .
  3. با سلام وعرض ادب درمورد سئوال اول در پاسخ ذیل بدان اشاره ولی برایم پیش نیامده وامادر رابطه با (ورتیگو) بیشک این حس کاذب راشاید هر شخصی در شرایط خاصی احساس نماید ولی با توجه به سن وتعداد خدمه پروازی بیش از یک نفر درکابین در طول خدمتم نه شاهد بوده ونه شنیدم. خواهید بخشید یک سئوال خصوصی از خضورتان داشتم .این عکس متعلق عزیز بزرگوار جناب قاسم گل پروراست.؟
  4. با درود .از انجائیکه پاسخم بسیار کوتاه است لذا اجازه میخواستم با مقدمه ای انرا بعرض برسانم.شاید مفید واقع گردد. بر خلاف کشورهای توسعه یافته که به اصل امانت داری درحیطه ی شغلی خود بر مبنای تخصصی وتجربه و وظایف محوله اظهار نظر میکنند.تاازخسارتهای ناشی ازاظهار نظرهای غیر تخصصی در زمینه های سیاسی اقتصادی و حتی فرهنگی جلو گیری کنند. متاسفانه اغلب ما همواره خود را جامع علوم معقول ومنقول دانسته و گذشته از تعیین خط مشی سعی در پیچیدن نسخه نیزداشته وهمواره از نمیدانم یادم نیست نبودم ندیدم و مطابق روز نیستم گریزان بوده ودور از شان ومنزلت میدانیم.لذا از انجائیکه در طول جنگ فعالیتی نداشته ومدت بسیار طولانی دور از کشوروتخصصی بوده و مسائل نظامی نیاز مند اظهار نظر کارشناسی است .از پاسخهای غیر مسئولانه پوزش طلبیده بیشک بزرگواران شایسته ولایقی که در حال حاظرفعال و مطابق روز هستند میتوانند پاسخ گوی درست ومعقول سئوالات فنی تخصصی شما عزیزان باشند . منباب مثال خاموش کردن دو موتور هواپیما که یکی از عزیزان اشاره فرموده بودند.بیش از35 سال قبل در پروازهای تجسسی طولانی مدت کاملا عادی ولی اینک از دستور العملها توانائیها محدودیتها وتغییرات انجام شده روی هواپیماها وایا اجازه انجام چنین کاری دارند یا خیر کاملا بی اطلاع هستم. لذاپاسخش حقیقتا نمیدانم است. امیدوارم عدم پاسخ به سئوالات را حمل بر بی ادبی نگذارید. ضمن ارزوی توفیق وطول عمر برای همه شما عزیزان .
  5. از انجائیکه قرار پیش مقدمه تصمیم وتصمیم نیزحاصل تجزیه وتحلیل مقدورات وتوانائیها واطلاعات برای حصول به خطوط سیاسی کشور برای منافع سازمانی وانگیزه های ملی وگاهی نیز همراه با منافع ودیدگاهای فردی در مراکز تصمیم گیری صورت میگیرفت لذا با توجه به عدم دسترسی حقیر به اطلاعات فوق الذکر ومراکز تصمیم گیری قادر به تائیید ویا تکذیب ان نبوده و دانسته هایم در این زمینه منحصر به شنیده ها وشنیده ها نیز فاقدهر نوع سند معتبراست.
  6. جناب ثمین واسماعیل عزیز. ضمن عرض ادب وسپاس از اینهمه مهر. وجود وتلاش شما نازنینان مایه افتخار ماست اتفاقا یکی از پیش کسوتان فرهیخته واهل ادب واهل قلم P3F بنام جناب سیروس بردشیری در حال حاضر ایران تشریف داشته که میتوانند در این راه بینهایت مفید واقع گردند.لذا چنانچه از نظر شما اشکالی نداشته باشد مشخصات ارتباطی شما را در اختیارشون قرارد دهم.تا ما نیز از تجربیات ارزشمند این بزرگوار بهره مند شویم با ارزوی توفیق برای یکایک شما عزیزان.
  7. ثمین عزیز ضمن عرض ادب با تشکر ازاینهمه تلاش صادقانه و ترجمه بسیار زیباوکامل. هرچند تلاش وصداقت از مظاهربارز پدر بزرگوار و خانواده مازندرانیهاست .معذالک در اینجا میخواستم سپاسی ویژه ای نیز داشته باشم از تمامی دست اندر کاران باچنین اندیشه ای والا جهت ثبت و حفظ تاریخ وهویت ما.توفیق شماعزیزان بیشک ارزوی نه من بلکه هر ایرانیست. موفق و موئید باشید .