Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

moh597

کاربر
  • Content count

    111
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1489 Excellent

About moh597

  • Rank
    کاربر ویژه

Contact Methods

  • جنسیت مرد

Profile Information

  • شهر تهران
  1. سلام عکس اصلی جناب نجفی است ولی عکس کوچکتر مربوط به آقای نجفی نیست
  2. سلام متاسفانه اطلاعی در این زمینه ندارم
  3. با سلام من هرچی نگاه کردم اون تصویری که به نام خلبان ایرانی ذکر شده را نشناختم تصور من اینه که عکس ساختگی است کم نداشتیم خلبانانی که توسط دژخیمان بعثی بعد از اسارت به شهادت رسیدند ولی دوستانشان قهرمانانه راهشان را ادامه دادند
  4. سلام بله حق باشماست اشتباه تایپی می باشد
  5. 133 - شهید سرلشکر خلبان جهانگیر انقطاع در آذرماه سال 1330 در تهران متولد شد با پایان تحصیلات در مهرماه سال 1353 وارد نیروی هوایی گردید و پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 4 انتخاب و به پایگاه ششم شکاری منتقل گردید . با شروع جنگ به مقابله با دشمن پرداخت . ساعت 6 صبح روز دوازدهم اردیبهشت ماه سال 1361 8 فروند فانتوم مسلح جهت بمباران نیروهای دشمن در شمال جفیر به پرواز در می آیند شماره یک پرواز سرگرد منوچهر روادگر و کمک ستوانیکم جهانگیر انقطاع پس از رسیدن به هدف و انجام بمباران هواپیمای لیدر از ناحیه موتور مورد اصابت یک تیر موشک هوا به هوای شلیک شده از میراژ دشمن قرار می گیرد هواپیما به سمت چپ منحرف و با زوایه زیاد رو به پایین قرار می گیرد شماره سه پرواز سرگرد رضایی که مشاهده گر صحنه می باشد فریاد می زند بیرون بپرید خلبانان اقدام به اجکت می کنند سرگرد روادگر به اسارت نیروهای دشمن در می آید و کمک جهانگیر انقطاع توسط مزدوران دشمن در آسمان هدف قرار می گرد و به درجه رفیع شهادت نائل می آید . 134 - شهید سرلشکر خلبان حسن طالب مهر در آبان ماه سال 1332 در تهران متولد شد با پایان تحصیلات در مهرماه سال 1351 وارد نیروی هوایی گردید و پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 4 انتخاب و به پایگاه ششم شکاری منتقل گردید . با شروع جنگ به مقابله با دشمن پرداخت . ساعت 5/15 صبح روز شانزدهم اردیبهشت ماه سال 1361 هشت فروند فانتوم مسلح جهت بمباران نیروهای دشمن در فکه به پرواز در می آیند . شماره سه پرواز به خلبانی سروان حسن طالب مهر و کمک ستوانیکم چراغعلی امجدیان می باشد . در 12 مایلی هدف دسته شماره یک مورد حمله چندین فروند میراژ دشمن با شلیک چندین تیر موشک هوا به هوای دشمن از روبرو ، هواپیمای شماره 3 سریع با زوایه 60 تا 70 درجه در گردش قرار می گیرد ولی موشک از پهلو به هواپیما برخورد می کند هر دو خلبان اقدام به اجکت می کنند چند لحظه بعد هر دو روی آسمان هدف گلوله ضدهوایی دشمن قرار می گیرند و به شهادت می رسند . روز بعد پیکر پاک هر دوخلبان به معراج شهدا انقال پیدا می کند و آثار گلوله های ضد هوایی دشمن بر روی پیکر آنها کاملا مشهود بود . 135 - شهید سرلشکر خلبان چراغعلی امجدیان در فروردین ماه سال 1335 در کرمانشاه متولد شد با پایان تحصیلات در آذرماه سال 1353 وارد نیروی هوایی گردید و پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 4 انتخاب و به پایگاه ششم شکاری منتقل گردید . با شروع جنگ به مقابله با دشمن پرداخت . ساعت 5/15 صبح روز شانزدهم اردیبهشت ماه سال 1361 هشت فروند فانتوم مسلح جهت بمباران نیروهای دشمن در فکه به پرواز در می آیند . شماره سه پرواز به خلبانی سروان حسن طالب مهر و کمک ستوانیکم چراغعلی امجدیان می باشد . در 12 مایلی هدف دسته شماره یک مورد حمله چندین فروند میراژ دشمن با شلیک چندین تیر موشک هوا به هوای دشمن از روبرو ، هواپیمای شماره 3 سریع با زوایه 60 تا 70 درجه در گردش قرار می گیرد ولی موشک از پهلو به هواپیما برخورد می کند هر دو خلبان اقدام به اجکت می کنند چند لحظه بعد هر دو روی آسمان هدف گلوله ضدهوایی دشمن قرار می گیرند و به شهادت می رسند . روز بعد پیکر پاک هر دوخلبان به معراج شهدا انقال پیدا می کند و آثار گلوله های ضد هوایی دشمن بر روی پیکر آنها کاملا مشهود بود . 3 تیر بر بدن مبارک این شهید اصابت نموده بود . هرگونه نقل قول و برداشت منوط به ذکر منبع می باشد محمدمعما
  6. سلام حق با شماست اف 5 اف صحیح است
  7. سلام به تاپیک عقابان خونین بال مراجعه کنید http://rahrovan-artesh.ir/index.php?/topic/1642-عقابان-خونین-بال/&page=1
  8. 132 - شهید سرلشکر خلبان حمید قزاآنی در بهمن ماه سال 1330 در کاشان متولد شد با پایان تحصیلات در شهریور ماه سال 1353 وارد نیروی هوایی گردید و پس از طی دوره تکمیلی پرواز در آمریکا در فروردین ماه سال 1355 به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 5 انتخاب و به پایگاه دوم شکاری منتقل گردید . با شروع جنگ به مقابله با دشمن پرداخت . ساعت 12 ظهر روز نهم فروردین ماه سال 1361 یک فروند اف 5 ئی به خلبانی شماره یک سروان اغنامیان و شماره دو یک فروند اف 5 اف ستوان دوم تهرانی و کمک ستوانیکم حمید قزاآنی به قصد بمباران مواضع دشمن به پرواز در می آیند پس از انجام موفق عملیات در راه بازگشت و روی دریاچه ارومیه هواپیمای شماره دو با برخورد با پرندگان از کنترل خارج می گردد و خلبان اقدام به اجکت می کند ولی به دلیل ارتفاع پایین صندلی از خلبان جدا نمی شود و با برخورد به آب خلبان در دم به شهادت می رسد . هرگونه نقل قول و برداشت منوط به ذکر منبع می باشد محمدمعما
  9. سلام فکر می کنم این تصویر آخری یه کم مشکل داره اینطور که من با جناب براتپور صحبت کردم عملیات حدود ساعت 8 صبح آغاز شده است
  10. 130 - سرلشکر خلبان شهید غلام عباس رضایی خسروی در اسفند ماه سال 1329 در قصرشیرین به دنیا آمد با پایان تحصیلات در آبان ماه سال 1351 وارد نیروی هوایی گردید و پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 4 انتخاب و به پایگاه سوم شکاری منتقل گردید با تشکیل پایگاه نهم شکاری به بندرعباس منتقل گردید . با شروع جنگ به پایگاه سوم شکاری مامور گردید و به مقابله با دشمن پرداخت و عملیاتهای بسیاری از جمله شرکت در عملیات اچ 3 را در کارنامه خود ثبت نمود . صبح روز بیست و دوم بهمن ماه سال 1360 چهار فروند فانتوم ئی شماره یک به خلبانی سروان غلامعباس رضایی خسروی و کمک ستوانیکم محمد باب زرتابی از پایگاه نهم شکاری به پرواز در می آیند پس از گشت بر فراز جزیره هرمز به قصد رژه هوایی روز 22 بهمن ارتفاع را کم کرده و شروع به حرکات نمایشی می نمایند که متاسفانه هواپیمای شماره یک در دوره چهارم نمایش به دلیل ارتفاع پایین با زمین برخورد و خلبانان آن در دم به شهادت می رسند . 131 - سرلشکر خلبان شهید محمد بابزرتابی در شهریور ماه سال 1335 در تهران به دنیا آمد با پایان تحصیلات در دی ماه سال 1353 وارد نیروی هوایی گردید و پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 4 انتخاب و به پایگاه نهم شکاری منتقل گردید . با شروع جنگ به مقابله با دشمن پرداخت . صبح روز بیست و دوم بهمن ماه سال 1360 چهار فروند فانتوم ئی شماره یک به خلبانی سروان غلامعباس رضایی خسروی و کمک ستوانیکم محمد باب زرتابی از پایگاه نهم شکاری به پرواز در می آیند پس از گشت بر فراز جزیره هرمز به قصد رژه هوایی روز 22 بهمن ارتفاع را کم کرده و شروع به حرکات نمایشی می نمایند که متاسفانه هواپیمای شماره یک در دوره چهارم نمایش به دلیل ارتفاع پایین با زمین برخورد و خلبانان آن در دم به شهادت می رسند . هرگونه نقل قول و برداشت منوط به ذکر منبع می باشد محمدمعما
  11. 128 - سرلشکر خلبان شهید محمد ابراهیم رفیق در بهمن ماه سال 1330 در رشت متولد شد با پایان تحصیلات در آذرماه سال 1350 وارد نیروی هوایی گردید و پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 33 (بونانزا) انتخاب و به پایگاه یکم شکاری منتقل گردید با شروع جنگ پروازهای ترابری را برعهده گرفت ساعت 11 صبح روز بیستم بهمن ماه سال 1360 یک فروند اف 33 به خلبانی سروان محمدابراهیم رفیق و ستوان دوم احمدرضا مردان پور هنگام بازگشت از ماموریت طبق پلان پروازی درخواست می شود به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب حرکات نمایشی انجام بدهد حرکات نمایشی خلبان بروی قلعه مرغی آغاز می شود ولی در یکی از مانورها به دلیل ارتفاع پایین تعادل هواپیما از دست رفته و با زمین برخورد می کند و خلبانان در دم به شهادت می رسند . 129 - سرلشکر خلبان احمدرضا مردان پور در بهمن ماه سال 1333 در خرم آباد به دنیا آمد با پایان تحصیلات در آذر ماه سال 1356 وارد نیروی هوایی گردید و پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 33 (بونانزا) انتخاب و به پایگاه یکم شکاری منتقل گردید با شروع جنگ پروازهای ترابری را برعهده گرفت ساعت 11 صبح روز بیستم بهمن ماه سال 1360 یک فروند اف 33 به خلبانی سروان محمدابراهیم رفیق و ستوان دوم احمدرضا مردان پور هنگام بازگشت از ماموریت طبق پلان پروازی درخواست می شود به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب حرکات نمایشی انجام بدهد حرکات نمایشی خلبان بروی قلعه مرغی آغاز می شود ولی در یکی از مانورها به دلیل ارتفاع پایین تعادل هواپیما از دست رفته و با زمین برخورد می کند و خلبانان در دم به شهادت می رسند . هرگونه نقل قول و برداشت منوط به ذکر منبع می باشد محمدمعما
  12. آیین رونمایی کتاب غرش رعد"زندگینامه امیر سرتیپ خلبان عبدالحمید نجفی" به قلم محمد معما آیین رونمایی کتاب غرش رعد"زندگینامه امیر سرتیپ خلبان عبدالحمید نجفی" به قلم محمدمعما در روز شنبه هفدهم بهمن ماه 1394 ساعت 15 در فرهنگسرای امام(ره) واقع در خیابان شهید باهنر-نرسیده بهسه راه یاسر-خیابان امیر سلیمانی برقرار خواهد بود. توضیح درباره مراسم : اول اینکه تصمیم گرفتیم به نوعی تجلیل از خلبانان پیشکسوت هم باشه به همین دلیل کانون خلبانان هم پای کار آمد و اکثر خلبانان پیشکسوت به مراسم دعوت شدند دوم اینکه کتاب صوتی غرش رعد و همچین کلیپ انیمیشن نیز در این مراسم قراره که رونمایی بشه و سوم حضور برای عموم هم در مراسم آزاد است
  13. 125 - شهید سرلشکر خلبان اسماعیل عسگری گراوند در آبان ماه سال 1332 در آبادان متولد شد با پایان تحصیلات در آبان ماه سال 1351 وارد نیروی هوایی گردید و پس از پایان دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 4 انتخاب و به پایگاه ششم شکاری منتقل شد با شروع جنگ به مقابله با دشمن پرداخت . چهارم آبان ماه سال 1360 یک فروند اف 4 ئی به خلبانی سروان اسماعیل عسگری و کمک ستوانیکم حسین دلحامد جهت پوشش هوایی منطقه ماهشهر به پرواز در می آیند حدود ساعت 3 بعدازظهر خلبان کابین عقب دو هدف را در اسکوپ خود شناسایی می کند رادار بهبهان نیز هدفها را شناسایی و دستور انهدام صادر می شود خلبان سریعا به سمت هدفی که در سه مایلی آنهاست گردش می کند ولی به دلیل عبور هواپیمای دشمن از مرز از تعقیب آن منصرف می شود در حین گردش ناگهان هواپیما از ناحیه دم مورد اصابت موشک هوا به هوای دشمن قرار می گیرد خلبانان سریعا اقدام به خروج اضطراری بر روی خلیج فارس می نمایند . خلبانان به درون خلیج فراس فرود می آیند ولی خلبان کابین جلو به دلیل بی هوشی و افتادن چتر روز خلبان متاسفانه غرق می شود خلبان کابین عقب نیز به دلیل هیجان زیاد دربار اول موفق به نجات توسط هلی کوپتر نمی شود و 48 ساعت بعد توسط تیم رسکیو نیروی دریایی نجات پیدا می کند . 126 - شهید سرلشکر خلبان داود اکرادی در مردادماه سال 1331 در تهران متولد شد با پایان تحصیلات در شهریور ماه سال 1349 به نیروی هوایی پیوست و پس از طی دوره پشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 4 انتخاب و به پایگاه سوم شکاری منتقل گردید سپس به پایگاه نهم شکاری منتقل گردید با شروع جنگ به پایگاه سوم شکاری بازگشت و به مقابله با دشمن پرداخت . ساعت 10 صبح روز هشتم آبان ماه سال 1360 یک فروند اف 4 ئی به خلبانی سروان داود اکرادی و کمک ستوانیکم نورالدین افضلی جهت بمباران مواضع دشمن در کرکوک به پرواز در می آید پس از بمباران موفق هدف هواپیمایشان مورد اصابت یک تیر موشک سام 6 قرار می گیرد که هر دو خلبان مجبور به خروج اضطراری از هواپیما می گردند و سالم با چتر فرود می آیند . مردم محلی به طرف خلبانان هجوم می آورند و سروان اکرادی به طرز فجیهی توسط آنان به شهادت می رسد خلبان کابین عقب نیز با دخالت نیروهای نظامی جان سالم به در می برد و به اسارت در می آید . پیکر تکه تکه داود اکرادی در کرکوک به خاک سپرده می شود . 127 - شهید سرلشکر خلبان محمد ابراهیم توکلی در فروردین ماه سال 1327 در آباده به دنیا آمد با پایان تحصیلات در اسفند ماه سال 1350 به نیروی هوایی پیوست و پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 5 انتخاب و به پایگاه چهارم شکاری منتقل گردید . با شروع جنگ به مقابله با دشمن پرداخت علاوه بر لیدری از عملبات 140 فروندی بعنوان شماره 2 پرواز ایذایی تبریز در حمله به پالایشگاه کرکوک در عملیات اچ 3 نیز شرکت کرد . ساعت 16/45 روز هشتم آبان ماه 1360 سه فروند اف 5 ئی به لیدر سروان محمد ابراهیم توکلی شماره 2 ستوانیکم رضا رمضانی و شماره 3 ستوانیکم ابراهیم بازرگان جهت بمباران نیروهای دشمن در نوار مرزی به پرواز در می آیند ولی به دلیل برخورد با طوفان شن و تاریکی هوا و همچین شدت پدافند دشمن هواپیمای شماره یک به دلایلی نامعلوم با تپه برخورد و خلبان در دم به شهادت می رسد . هرگونه نقل قول و برداشت منوط به ذکر منبع می باشد محمدمعما
  14. 123 - شهید سرلشکر خلبان اصغر هاشمیان کربکندی در شهریور ماه سال 1331 در اصفهان متولد شد با پایان تحصیلات در آبان ماه سال 1349 وارد نیروی هوایی گردید و پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف4 انتخاب و به پایگاه ششم شکاری منتقل گردید . با شروع جنگ به مقابله با دشمن پرداخت . ساعت 2 بعداز ظهر روز چهاردهم مهر ماه سال 1360 چهار فروند اف 4 ئی به قصد بمباران اسکله ام القصر در منطقه راس البیشه از پایگاه ششم شکاری به پرواز در می آیند پس از بمباران موفق هدف در راه بازگشت در حوالی پالایشگاه صفوان عراق هواپیمای شماره 2 مورد اصابت یک تیر موشک سام 6 قرار می گیرد و به دلیل ارتفاع پایین خلبانان موفق به خروج از هواپیما نمی شوند و به درجه رفیع شهادت نائل می آیند . پیکر پاک شهید هاشمیان هنوز به میهن بازنگشته است . 124 - شهید سرلشکر خلبان علی آزادیان هارمی در فروردین ماه سال 1333 در فسا متولد شد با پایان تحصیلات در مهر ماه سال 1353 وارد نیروی هوایی گردید . و پس از طی دوره پیشرفته پرواز در آمریکا به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف4 انتخاب و به پایگاه ششم شکاری منتقل گردید . با شروع جنگ به مقابله با دشمن پرداخت . ساعت 2 بعداز ظهر روز چهاردهم مهر ماه سال 1360 چهار فروند اف 4 ئی به قصد بمباران اسکله ام القصر در منطقه راس البیشه از پایگاه ششم شکاری به پرواز در می آیند پس از بمباران موفق هدف در راه بازگشت در حوالی پالایشگاه صفوان عراق هواپیمای شماره 2 مورد اصابت یک تیر موشک سام 6 قرار می گیرد و به دلیل ارتفاع پایین خلبانان موفق به خروج از هواپیما نمی شوند و به درجه رفیع شهادت نائل می آیند . بقایای پیکر پاک شهید در ساعت 4 بعدازظهر همان روز توسط تیم کارشناسی بازرسی نیروی هوایی در نزدیکی محل سقوط کشف می گردد ولی به دلیل آتش سنگین دشمن موفق به انتقال آن به میهن نمی شوند . هرگونه نقل قول و برداشت منوط به ذکر منبع می باشد محمدمعما
  15. با سلام ممنون جناب نظافتی بله جابه جا زده بودم