Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

Tigershark 56

کاربر
  • Content count

    473
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3929 Excellent

About Tigershark 56

  • Rank
    کاربر با سابقه

Contact Methods

  • جنسیت مرد

Profile Information

  • شهر اصفهان

Recent Profile Visitors

703 profile views
  1. با این اوصاف می توان میزان سوخت مصرفی را نیز محاسبه کرد ؟؟؟
  2. این موضوع رو دیدم یاد خاطره چندسال پیش یکی از اشنایان افتادم . ضمن اینکه تعریف و تمجید می کرد از توپ اورلیکن و اینکه ساخت سوییسه ( اتفاقا خودش هم تو کار تعمیر ساعت و ابزاردقیقه ) و اینکه هم با رادار کنترل میشه و هم دستی می گفت زمان جنگ سرباز پدافند در غرب بوده و شلیک هم معمولا برعهده درجه دار کادری ، که یه روز هواپیمای عراقی میاد و این دوستمون با تایید درجه دار مربوطه سریع می پره پشت دستگاه و شلیک می کنه و یه دودغلیظ هم مشاهده می کنه . اولش خودش و درجه دار کادری بدجورشک می کنن نکنه هواپیما خودی بوده باشه ولی بعد مطلع میشن که بله یه هواپیمای عراقی افتاده ، به هر حال افتخارش می خوره به یه واحد پدافند دیگه تو اون منطقه شاید به علت اینکه اونا زودتر اطلاع داده بودن . این دوست سربازمون هم به فرمانده و حاج اقای منطقه جریان رو بعدا میگه و اونا هم میگن که مانمی تونیم تایید کنیم شکار متعلق به شما بوده ولی یه دست پوتین و اورکت نو ازشون پاداش می گیره .
  3. سلام ، در مورد ایرباس A380 عرض نمایم ، ظاهرا ، هما ، در تجدیدنظر در قرارداد اخیر با بویینگ و ایرباس تصمیم گرفت پروازهای دوربرد به ان سوی اقیانوس را به هواپیماهایی همچون بویینگ777 و ایرباس A350 واگذار نماید و فعلا تا گسترش ظرفیت باندهای پروازی در سایر فرودگاههای کشور ( ایرباسA380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان می باشد ) و همچنین بهبود صرفه اقتصادی برای استفاده از ان ها ، وظیفه ان ها به هواپیماهای دیگری که عرض کردم داده شده که البته ان ها نیز هواپیماهای بسیارعالی می باشند . در مورد هواپیمای بویینگ 777 ترکیش ایر هم که در بالا دوستان فرمودند ، دو دلیل برای به دست نیامدن ان محتمل می باشد ، اول ، فشار جنجال و شایعه افکنی در خصوص دریافت هواپیماهای عودتی و دست دوم ، ان هم در استانه انتخابات ریاست جمهوری به دولت یازدهم که البته انصافا این هواپیما در حد صفرکیلومتر بود، باعث صرف نظر از خرید ان شد و دومین احتمال اینکه یک مشتری دست به نقد دیگر زودتر ان را صاحب شده باشد .
  4. سلام

    ایام بکام

     

    لطفآ در پست شرکت و سؤالات خودتان را بپرسید

    اگر اجازه بدهید نفر بعدی روی صندلی داغ شما باشید

    خواهش میکنم جهت نشستن روی صندلی داغ با ناشناس عجیب عزیز تما بگیرید ممنونم

    http://rahrovan-artesh.ir/index.php?/topic/1589-صندلی-داغ/&page=8#comment-43847

     

  5. استاد خلبان دکتر عزت الله رحیمی
  6. سلام ، ممنون از راهنمائیتون . از تصاویر موجود در اینترنت معلومه که این سلاح با ظاهر شکیل تر با نام یاسر در رژه ها به نمایش گذاشته شده . اما اطلاعات خاصی در مورد ان نگاشته نشده است .
  7. سلام به دوستان و اساتید عزیز و تشکر از راهنمایی جناب فونیکس ، ببخشید ، طبق راهنمایی ایشان من الان جستجو کردم و متوجه شدم تصویری که بالا قرار دادم، توسط جناب IRIAF قبلا در این انجمن قرار داده شده . البته با تصویر تکمیلی که شلیک موشک رو هم از تامکت نشون میده . این موشک برای من خیلی جالب و سوال برانگیز هست اگر اطلاعی دارید در مورد سوالات زیر بفرمایید : اول اینکه چرا از این کلاهک که ظاهرا بمب هست استفاده شده. دوم : وظیفه این موشک چیه ؟ سوم ، قسمت پیشران و بالچه ها ظاهرا" مربوط به موشک هاوک هست ، دلیل انتخابش چی بوده ؟ چهارم : ایا این موشک تنها مخصوص پرتاب از تامکت ( این طور که در تصاویر نشون داده شده ) است ؟ پنجم اینکه با توجه به رنگ تامکت و لباس پرسنل معلومه که تصاویر قدیمی هستند و اگر در نت سرچ کنید تصاویر جدیدتراین موشک رو با کلاهک و رنگ امیزی شکیل تر مشاهده می فرمایید . ایا تاریخچه طراحی ، تولید ، استفاده و پیشرفت ان ، داستانی دارد؟ ممنون از همگی عزیزان .
  8. دوستان این اسلحه ای که عزیزان قصد نصب روی تامکت دارند ، چیه ؟ ممنون از اطلاعتون . منبع : یا Aerospacetalk@ ویا cannews@ ببخشید درست به یاد ندارم .
  9. تامکت ایرانی به سریال نامبر کارخانه 160305 در اوریل 1976 در تاسیسات شرکت گرومن در کلاورتن نیویورک روزهایی پیش از تحویل به نیروی هوایی ایران . منبع : Aerospacetalk@
  10. با سلام عکسها باز نمی شوند .
  11. عرض نمایم که تعدادی از اعضای تیم که قرار بود از تهران به ارمنستان عزیمت نمایند ابتدا جزو کشته شدگان محسوب شدند ولی بعدا" مشخص شد که با اسم ان ها تعداد دیگری در هواپیما حاضر شده بودند! البته تعدادی ! بعد از این سقوط اسف بار بود که دیگر طومار توپولف154 ها به طور قطع به تدریج پیچیده شد. تا قبل از این سانحه نیز نارضایتی هایی از این هواپیما به لحاظ مشکلات و سقوط های قبلی وجود داشت و زمزمه هایی برای جستجو برای جایگزینی ان ها وجود داشت که به لحاظ ناکافی بودن دلایل و همچنین تحریم های تامین هواپیما ناتمام مانده بود . سقوط ناگهانی این هواپیما باوجود کادر پرواز مجرب و ان هم در ارتفاع 16000 پایی که هواپیما در ارتفاع و شرایط نرمال قرار دارد ، اشکال در موتورها حتی فرصت ارسال پیام اضطراری را به خلبان نداد و هواپیما به طور ناگهانی از ان ارتفاع به سمت زمین کله کرد! بعد از ان بود که توپولف 154 ها که در ان دوره بیشترین تعداد را در خطوط هوایی کشور داشتند عمدتا جای خود را به خانواده MD.80 ها دادند .
  12. تامکت های ایران یک روز قبل از ارسال به کشور ، اشیانه گرومن 1976 . منبع : کانال تلگرامی cannews@
  13. در تصویربه نظر میرسه نیروهای بسیجی در عملیات هجومی شرکت کردن و سپس هلیکوپتر کبرای مجهز به موشک تاو هوانیروز برای جلوگیری از پاتک دشمن داره پوشش ضد تانک رو اجرا می کنه . پرواز ارتفاع پایین روی نخل ها نشان از تبحر خلبانان دارد .