Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

Sign in to follow this  
Followers 0

سوال

با سلام وخسته نباشید خدمت بچه های انجمن و پیشکسوتان عزیز

 

سوالی داشتم راجع به اینکه  توی یک ویدیو کلیپ  یه میگ 29 رو با در پوش های بسته ی ورودی هوای موتور در حال تاکسی کردن دیدم

 

سوالم اینه که توی این حالت موتور های توربوفن  میگ  هوای  مورد نیازشون رو از کجا میگیرند

 

عکسی از یک میگ 29 بلغار رو  به موضوع  پیوست کردم

 

 

با تشکر

post-741-0-52323300-1448092413_thumb.jpg

11 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

با سلام وخسته نباشید خدمت بچه های انجمن و پیشکسوتان عزیز

 

سوالی داشتم راجع به اینکه  توی یک ویدیو کلیپ  یه میگ 29 رو با در پوش های بسته ی ورودی هوای موتور در حال تاکسی کردن دیدم

 

سوالم اینه که توی این حالت موتور های توربوفن  میگ  هوای  مورد نیازشون رو از کجا میگیرند

 

عکسی از یک میگ 29 بلغار رو  به موضوع  پیوست کردم

 

 

با تشکر

ضمن خوش آمدی گویی به شما دوست عزیز،

میگ 29 دارای ورودی هوا از بالای موتور نیز هست و ورودیهای اصلی هنگام رسیدن به سرعتی مشخص (حدود 100 نات) باز میشوند.  معمولا به هنگام بلند شدن و پرواز این دریچه ها باز میشوند و به هنگام انجام عمل فرود و رسیدن سرعت به 100 نات بسته میشوند.

12 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

بنده هم ضمن خوشامد گویی به شما دوست عزیز و در تکمیل حرفهای دوست خوبم باید عرض کنم که

به کمک این مکانیزم این پرنده میتونه از باندهایی که در اونها آشغال و مواردی که ممکنه به درون موتور مکیده بشه هم پرواز مطمئن داشته باشه و کمتر نیازمند پاکسازی سطح باند پرواز هست

 

پاینده باشید

12 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

خیلی ازتون متشکرم

 

پس با این حساب این موضوع درباره ی جنگنده ی اف-5 هم صادقه چون در دو طرف بدنه  یه سری ورودی های کوچیک هوا وجود داره

 

که خلبان موقع air start  اونارو باز میکنه  مثه دو تا عکسه زیر یکی باز و دیگری بسته

 

 

post-741-0-27698100-1448188383_thumb.jpg

post-741-0-15175300-1448188398_thumb.jpg

9 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

البته در عکس اولی که از میگ 29 قرار دادید ، درپوش‌های ورودی هوای میگ 29 اگر دقت فرمایید ، به صورت مشبک و سوارخ سوراخ هستند و فکر می‌کنم همان میزان هوایی که از شبکه‌ها عبور می نماید برای کارکرد موتور در حد تاکسی کردن کافی باشد

در خصوص اف 5 ، فکر می‌کنم آن دریچه‌ها خروجی هوا باشند نه ورودی ، در توربین‌های نیروگاهی ما سیستم داریم به نام Blower که وظیفه آن انتقال هوای اضافی به اگزوز می‌باشد به عبارتی کل هوای ورودی به کمپرسور توربین وارد نمی شود ، فکر می‌کنم این دریچه‌ها هم همین نقش را داشته باشند و هوای اضافی را مستقیما بیرون می‌دهند . حالا اگر دوستان اطلاعات بیشتری دارند ، لطفا راهنمایی بفرمایند

12 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

فک کنم  این عکس  بهتر نشون میده 

 

INLET  ها بستن   اون ورودی های  کوچیک بازن  و  موتور جنگنده روشن هست

post-741-0-97617700-1448204906_thumb.jpg

10 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

خیلی ازتون متشکرم

پس با این حساب این موضوع درباره ی جنگنده ی اف-5 هم صادقه چون در دو طرف بدنه یه سری ورودی های کوچیک هوا وجود داره

که خلبان موقع air start اونارو باز میکنه مثه دو تا عکسه زیر یکی باز و دیگری بسته

در اف-۵ به ان قسمت air bleed vent گفته میشه که زیر سرعت های خاصی - فکر میکنم زیر ۲۰۰ نات - باز میشه تا هوای ورودی اضافی را از کنار کمپرسور به بیرون بدنه و موتور دفع کند.
10 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

در تکمیل حرفهای دوستان باید عرض کنم که 

 

خروج هوای اضافه ای که توسط کمپرسور فشرده شده در موتورهای تک محوره چیز نسبتا عادی بود

مثلا در موتور المپیوس که روی بمب افکن ولکان نصب شده هم همین مکانیزم وجود داره و این برای این هست که به اتاق احتراق و پره های توربین ؛ بر اثر انبساط خیلی زیاد  هوای مکیده شده از کمپرسور صدمه ای وارد نشه 

 

که البته در موتورهای دو محوره این مشکل وجود نداره 

 

روی ورودی موتور اف 5 شما یک کاور توری دار رو میبینید  که صرفا مانع از ورود اشیای ناخواسته به درون موتور میشه 

 

 

پاینده باشید

10 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

سلام

اخیرا نامه سرگشاده ای خطاب به فرمانده کل ارتش از سوی یک افسر در تلگرام آمده است آیا مدیر صلاح می داند در تایپک علل تضعیف ارتش روی آن بحث  کنیم؟؟؟؟؟؟؟

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
در 17 ساعت قبل، M60 گفته است :

سلام

اخیرا نامه سرگشاده ای خطاب به فرمانده کل ارتش از سوی یک افسر در تلگرام آمده است آیا مدیر صلاح می داند در تایپک علل تضعیف ارتش روی آن بحث  کنیم؟؟؟؟؟؟؟

درود بر شما 

 

صحت اصل نامه قابل تایید نیست اما به عنوان یک نکته قابل بحث هست.

تا وقتی نرفتیم توی گونی مشکلی نیست  : SPOOK :

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0