Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

Sign in to follow this  
Followers 0

مصادره جانفشانی دیگران توسط تمامیت خواهان

38 posts in this topic
آنهائیکه تمامیت خواه هستند و آزاد سازی خرمشهر را تماما مال خود میکنند و در نوشته ها و سخنرانیها و کتاب ها آزاد سازی خرمشهر را بنفع خود مصادره میکنند آمار زیر را چگونه توجیه خواهند نمود

 

فعالیت های هوانیروز در عملیات آزاد سازی خرمشهر

هلی کوپتر های شرکت کننده در مجموع 95 فروند

1-پایگاه پشتیبانی عمومی اصفهان

2- پایگاه مسجد سلیمان

3-پایگاه کرمان

4-پایگاه تهران

ساعت پرواز انجام شده 5180ساعت

تعداد مجروحین تخلیه شده 7820 نفر

 

تعداد نیروهای رزمنده ی ترابری شده در قالب هلی برن3561 نفر

18 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ببخشید استاد 

 

نمیخواهند ببینند چه رسد به اینکه بخواهند توجیح کنند 

 

حالا واقعا شما توی جنگ بودید ؟  :clubhead:  :clubhead:  :clubhead:

16 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

سلام

من در استانداری تبریز در خصوص 3خرداد صحبت میکردم برای صپاه و ارتش و خانواده معزز شهدا ،

در آنجا گفتم که همیشه  پیروزی سوم خرداد را منتصب به یک نیرو میدانید چرا؟؟؟  ... بعداز کلی صحبت، دوستانه و رسمی، در خصوص اوایل جنگ، پیشنهاد کردم بروند بررسی کنند و ببینند که وقتی سپاه نبود چه سازمانی و چه انسانهایی در مقابل عراق و ماشین جنگی دنیا ایستادند،

به تیمسار سید جلالی ، مدیر کانون باز نشستگان تبریز ابلاغ کردند که دیکه مرا در هیچ برنامه ای دعوت نکنند

ضمنآ یک تقدیر نامه ونیم سکه قرار بود بدهند که سکه را از روی تقدیر نامه برداشتندواین مورد را اگر کسی رابطه دارد با سید جلالی میتونه دقیقآ بپرسه

19 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

خواستم در مورد عملیات بالگردی دو فروند بل 206 جت رنجر نیروی هوایی سپاه در جنگ تحمیلی در کتاب خود بنویسم که نتیجه آن تنها دو جمله شد، اما بیش از 100 صفحه از کتاب اینجانب را تاریخچه حضور رزمی هوانیروز در جنگ 8 ساله شامل شده است.

8m8e9z7pzssrd1l5h3xa.jpg

http://www.amazon.com/Desert-Warriors-Iranian-Army-Aviation/dp/1910777560

20 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

با تشکر از لطف شما جناب بابک عزیزبسیار لطف بزرگی کردید واز این که شما را در انجمن میبینم بسیار خوشحال هستم .جسارتاً قربان  این مطالبی که دررابطه با هوانیروز کشورما تهیه کردید به سایتهای خارجی که در زمینه های هوانوردی ونظامی فعالیت دارند ارائه فرموده اید ؟ واصلاً امکان ارائه وجود دارد ؟ واگر بله جسارتاً دیدگاه بازدید کنندگان خارجی این سایتها نسبت به گزارشهای شما چیست ؟ البته اگر جسارت نکرده باشم . ودیگراینکه تصاویر 205 که روی جلد مشاهده میشود بسیار جالب وتماشایی است چون از این تصاویر که مربوط به پرنده های کشور ما باشد بسیار نادر است .وسلیقه ی بسیار خوبی دارید . اما جسارتاً چگونه میتوان چنین تصاویری تهیه کرد منظور پرنده های نظامی بخصوص ارتش که نمای پهلویی وروبرو داشته باشند ؟چون این طور تصاویر برای طراحی بسیار مناسب میباشند. در رابطه با فعالیت نیروی هوایی سپاه حق باشماست تصاویر بسیار کمی از فعالیت پرنده های این نیرو موجود است یک تصویر مربوط به هلیکوپتر 206 این نیرو که مربوط به تیزر برنامه ی روایت فتح بود باصدای آهنگران از تلوزیون پخش میشد.به هر جهت بازهم منتظر کارهای خوب شما دوست نازنین هستیم موفق باشید ارادتمند: ناشناس عجیب

16 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

با تشکر از لطف شما جناب بابک عزیزبسیار لطف بزرگی کردید واز این که شما را در انجمن میبینم بسیار خوشحال هستم .

خواهش میکنم و از لطف شما سپاسگذارم.

 

جسارتاً قربان این مطالبی که دررابطه با هوانیروز کشورما تهیه کردید به سایتهای خارجی که در زمینه های هوانوردی ونظامی فعالیت دارند ارائه فرموده اید ؟

در حال حاضر تنها سه مقاله در مورد هوانیروز ارتش نوشته ام که اولین آنها در مورد یگان بال ثابت این نیرو در مجله AirForces Monthly در سال 2010 به چاپ رسید و ترجمه آن توسط مجله صف در سال 2012 به چاپ رسید. دو مقاله دیگر در سال 2014 و 2015 در مجله Defense Helicopter به زبان انگلیسی به چاپ رسید در مورد هلیکوپترهای بل 214  و AH-1J کبرا هوانیروز که بیشتر بعد فنی داشت یعنی در مورد ویژگی های فنی این هلیکوپترها اشاره میکرد با توجه به ماهیت مجله. با توجه به اینکه کمتر مجالی داشتم تا در مقالاتم در مورد تاریخ هوانیروز در مجلاتی مثل Combat Aircraft و یا AirForces Monthly بنویسم، لذا تصمیم به نوشتن کتاب در این مورد گرفتم.

 

هوانیروز ارتش ایران در حال حاضر نه تنها فقط در داخل کشور بلکه در خارج از کشور هم ناشناس است. بعنوان مثال هنوز فکر میکنند 18 تا کبرا داریم که در اختیار نهاجا هست یا تصور میکنند همه بل 214 های ارتش ایران در اختیار نیروی هوافضای سپاه یا هوانیروز سپاه قرار دارد. این نا آشنایی در مطالب منتشره توسط نشریاتی چون Janes  و Flight Global دیده میشود. لذا این کتاب برای اولین بار تاریخ پر ابهت هوانیروز و ناچیز بودن سایر ارگانهای مدعی را در برابر این افتخارات به جهان نشان خواهد داد.

 

تصاویر 205 که روی جلد مشاهده میشود بسیار جالب وتماشایی است چون از این تصاویر که مربوط به پرنده های کشور ما باشد بسیار نادر است .وسلیقه ی بسیار خوبی دارید .

خواهش میکنم و خوشحالم که از طراحی روی جلد لذت برده اید. تصویر روی جلد را در مراسم تحویل کبراهای تاو که سایتهای هدف گیری M65 شان توسط هسا تعمیر اساسی شده بود در سال 2009 یا 2010 در محل فرودگاه شاهینشهر در جریان مراسمی تحت نام افتتاح خط تولید بالگرد طوفان تهیه شده است. Artwork یا Aircraft Profile روی جلد کتاب نیز توسط اینجانب در سه هفته کشیده شده است، که شامل جزئیات درون کابین نیز میباشد که البته در این نمونه درها بسته میباشند. پیشتر برای کتابهایم از Artwork های کشیده شده توسط یک نویسنده صربستانی ساکن اطریش با نام مستعار تام کوپر کمک میگرفتم ، که کیفیت کارهایش مورد قبول اینجانب نبود لذا 4 ماه را صرف کشیدن 60 طرح گرافیکی از 57 فروند هلیکوپتر مشهور هوانیروز شامل بل 205، 206  ، 214، کبرا و شینوک برای این کتاب نمودم. بدین صورت که بلوپرینت یا Blueprint هر هلیکوپتر را بر اساس T/O های موجود در اتوکد ترسیم نموده و با کمک هلیکوپترهای واقعی که به آنها دسترسی داشتم تکمیل کردم، سپس با کمک تصاویر واقعی از هلیکوپترهای مشهور هوانیروز اقدام به پیاده سازی رنگ آمیزی و کهنه کاری ، سایه زنی و... در فتوشاپ نمودم.

 

نیروی هوایی سپاه حق باشماست تصاویر بسیار کمی از فعالیت پرنده های این نیرو موجود است یک تصویر مربوط به هلیکوپتر 206 این نیرو که مربوط به تیزر برنامه ی روایت فتح بود باصدای آهنگران از تلوزیون پخش میشد.

از سال 1365 به بعد دو فروند بل 206 بی نیروی هوایی سپاه در جنگ شرکت کردند که نقش آنها شناسایی بود، خلبانان آنها به علت پایین بودن ساعات پروازی و بالتبع روحیاتی که داشتند دل و جرات بچه های هوانیروز رو نداشتند، بر اساس خاطره مرحوم مجید لشگری که برای اینجانب تعریف کردند در جریان یک عملیات در ارتفاعات غرب کشور در سال 1365 یک فروند از این 206 ها ماموریت شناسایی موقعیت استقرار نیروهای دیده بان ارتش در ارتفاعات مورد مناقشه بین ارتش و دشمن در غرب کشور را داشت، خلبان 206 مربوطه جرات ارتفاع گرفتن جهت شناسایی دقیق موقعیت نیروهای خودی را نداشت و لذا به اشتباه (شاید به دروغ) مدعی شد که نیروها بر روی صخره x هستند، لذا 214 ایشان که آذوقه را برای نیروهای مربوطه اسلینگ کرده بود، به همان صخره میرود اما به محض اینکه بر روی نیروهای خودی ظاهر میشود با آتش آنها مواجه میشود و خلبان متوجه میشود که نیروهای مربوطه عراقی هستند. هلیکوپتر ایشان  در همان لحظه مورد حمله یک فروند پی سی 7 عراقی مسلح به راکت لانچر و تیربار قرار گرفته و ساقط میشود. این هم شرح ماموریت این نیروی مقتدر.

 

در حال حاضر هم حدود 50 فروند هلیکوپتر دارند که دو سومش را دادند به هوانیروزشان که در زاهدان، کرج، شیراز (سید  الشهدا) و ارومیه پایگاه دارد و حدود 20 فروند آنها هلیکوپترهای آسیب دیده هوانیروز بودند که پنها بازسازی کرد و به سپاه فروخت. هوانیروز ارتش ایران در سال 57 حدود 800 سال هلیکوپتر داشت، یعنی در عرض 10 سال ناوگان بالگردی این نیرو از صفر به 800 فروند هلیکوپتر رسید، اینها 30 سال جون کندن از دو تا جت رنجر سابق سازمان انرژی اتمی تازه رسیده است به 50 تا که نیمی از آنها گراند هستند. ولی میخواهند با  همین ها بگویند که همه کاره بودند در زمان جنگ. اینها بعدا سه یا چهار فروند 206 از رده خارج از ساخه گرفتند و بازسازی کردند که تا اواخر جنگ وارد خدمت شده بودند. یعنی در مجموع به زور 6 فروند هلیکوپتر داشتند تا سال 1367 البته منهای آن 5 فروند هیوز 300 دست دوم که از سوئیس برای آموزش خلبانی گرفته بودند و 4 یا 5 سال انداخته بودند گوشه ای از قلعه مرغی و سپس با کامیون بردند انداختند در مرکز آموزش تازه  تاسیسشان در پایگاه بدر (ضلع شمالی گروه پشتیبانی عمومی اصفهان) و بعد یاد گرفتند چگونه موتورهایشان را روشن کنند و پرشان بدهند.

21 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
اسطوره ها را بشناسیم و گسترش دهیم تا خاری باشد در چشم دشمنان ارتش                                                                                                               ......                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 در طول دفاع مقدس مردان ارتشی بزرگی بودند که با مهارت خود خالق شگفتی‌های زیادی شدند ولی کمتر نامی از آنها بر سر زبانهاست                                       

یکی از این رزمندگان ارتشی، سرهنگ جانباز رفیع غفاری متولد سال هزار و سیصد و بیست و شش، روستای آچاچی شهرستان میانه است که در طول جنگ و عملیات های بزرگی مثل فتح المبین و بیت المقدس افتخارات بزرگی به ارمغان آورد.

او منهدم کننده صد و چهل و دو تانک، پنجاه و یک نفربر زرهی و غنیمت گیرنده پنجاه دستگاه تانک سالم از دشمن است و در این زمینه درطول جنگ رکورددار است.

محل خدمت وی تیپ پنجاه و پنج هوابرد شیراز بوده است، ایشان که در ابتدا درجه دار بودند، بخاطر خدمات ارزنده و کم نظیرشان، با درجه ی سرهنگی بازنشسته شدند.

23 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

درود وعرض ادب واحترام خدمت جناب سرهنگ ملایری عزیز خودمان همچنین جناب بابک تقوایی گل حقیقتاً که بنده از پاسخهای زیبای شما لذت برده ونهایت استفاده را کردم . اما جناب تقوایی عزیز نام آن پایگاه هوایی که درکرج است ومطعلق به سپاه پایگاه هوایی فتح نام دارد گزارشی هم در رابطه با الحاق سوخو 25 های تحویلی به این نیرو در سال 82 در مجله ی صنایع هوایی چاپ شده بود وفکر میکنم مرداد 82 بود البته اگر درست به خاطر داشته باشم. واین که فرمودید راجب نقش نهسا یانیروی هوایی سپاه بله بازهم گل گفتید کمترین نقش ولی بیشترین ادعا ! بازهم اززحماتی که میکشید خیلی خیلی ممنون ومچکر . همینکه صنایع نظامی بخصوص ارتش را برای سایت های خارجی معرفی میکنید تا آنها هم با نقش ارزشمند ارتش چه درجنگ وچه در صلح جای تقدیر وتشکر دارد . وممنون . در رابطه با دیدگاه های خبر گزاریهای خارجی مقالاتی تحت عنوان توان هوایی کشور ها در مجله  ی صنایع هوایی چاپ میشد که  همانگونه که به درستی اشاره فرمودین اطلاعات درستی نسبت به توان هوایی کشور ما بخصوص در رابطه با ارتش بیان نشده بود بطور مثال اشاره به جت رنجر های نهاجا ! و212 های هوانیروز ! بطور مثال درحال حاظر به شخصه بعید میدانم نهاجا جت رنجری در اختیار داشته باشد.به هرجهت ممنون از پاسخ کامل وزیبایتان بازهم منتظر کارهای شما هستیم ارادتمند ناشناس عجیب

18 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

به قول جناب ملایری عزیز

 

رنج گل بلبل كشيد و بوي گل را باد برد

بيستون را عشق كند و شهرتش فرهاد برد

12 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

آن پایگاه هوایی که درکرج است ومطعلق به سپاه پایگاه هوایی فتح نام دارد

ضمن سپاس از شما، بله فتح نام پایگاه فرخ آباد کرج است، سید الشهدا نام پایگاه شیراز است.

13 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

تک دل.jpg

9 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

آچار فرانسه.jpg

9 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

گلایه‌های یک قهرمان

با پایمردی خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی، دریادلان نیروی دریایی ایران و دلاوران جانبرکف پدافند در سالهای جنگ صادرات نفت از شاهراه حیاتی خلیج فارس و تنگه هرمز حتی برای یک روز نیز قطع نشد، اما امروزه بنظر میرسد خاطره آن دلاوریها و ازخودگذشتگیها در پیچ و خم زندگی روزمره فراموش شده است.

جناب سرهنگ خلبان ارسلان خادمی از تیزپروازان اف-۱۴ تامکت از جمله این عزیزان است، وی میگوید: ما خیلی دلتنگی و گلایه‌ها داریم، ما خلبانهای سالهای جنگ بیشترین ساعات پروازی را در کارنامه داریم و درحد توان برای دفاع از این آب و خاک کوشیدیم، هرچند ما بعنوان سرباز جانبازی درراه دفاع از ایران را وظیفه خود میدانیم و خوشحالیم که در پیشگاه ملت ایران و میهن خود در انجام وظیفه سربلندیم.

الان طوری شده که دیگر هیچکس یادی از ما نمیکند، شاید خیلیها فکر میکنند این حماسه‌ها از کتابهای داستان آمده است، شاید بخاطر ندارند این حمله‌ای بود که اتفاق افتاد، دشمنی بود که به خاک ما حمله کرد و اگر شجاعت و پایمردی این نسل نبود شاید امروز نام کشور ایران وجود نداشت، شجاعتی که قدمهای امروز دولتمردان ما متکی و مدیون آن دلاورمردیها است.

ما جنگجویان پیکار درمقابل دشمن متجاوز بودیم، بنده خودم سابقه ۲۰۰۰ ساعت پرواز با اف-۱۴ را سالهای جنگ در دفاع از آسمان میهن داشتم، کار ما شریفتر از آن بود که در مقابلش توقع مادی از آقایان داشته باشیم، دراین سالهای بازنشستگی حداقل توقع ما این بود هر از چندگاهی سراغی از ما میگرفتند و یادی از ما میکردند تا حس کنیم زنده‌ایم و از یادها نرفته‌ایم.

باشد که قدردان سربازان دلاوری باشیم که هویت امروز ما مدیون رشادت آنان است.

cvzf_15380709_942057272594622_6633516403

10 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

با سلام اینطور که این سایت گزارش داده وتحلیل کرده !!! فقط وفقط این نیروی موازی بوده که به تنهایی!!  خرمشهر را آزاد کرده نه ارتش واین حکایت دروغ همچنان باقیست!!

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0