Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

Sign in to follow this  
Followers 0

امیر سیاری در پاسخ به دفاع پرس خبر داد؛ ساخت شناور جدید در کلاس سینا/ «فاتح» به زودی عملیاتی میشود

29 posts in this topic
معاون هماهنگ‌کننده ارتش از طراحی و ساخت شناور موشک‌انداز جدیدی در کلاس سینا خبر داد.
 
 

ساخت شناور جدید در کلاس سینا/ فاتح به زودی عملیاتی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «مجاهدت‌ ارتش در دفاع مقدس» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طراحی و ساخت انواع ناوشکن‌های مختلف سهند و دنا، ناو شیراز و زیردریایی‌ فاتح بیانگر اقتدار نظامی نیروهای مسلح است.

وی در ادامه گفت: زیردریایی فاتح به زودی عملیاتی و به ناوگان دریایی کشور ملحق خواهد شد و همچنین شناور موشک‌انداز جدیدی در کلاس سینا طراحی و ساخته شده است.

دریادار سیاری با اشاره به ماموریت‌هایی که ارتش در حوزه دفاع از کشور بر عهده دارد، افزود: دفاع از مرزها، استقلال کشور و انقلاب اسلامی از جمله ماموریت‌های ارتش است و باید در این راستا توانمندی‌های خود را در عرصه‌های زمینی، هوایی، پدافند هوایی و دریایی ارتقا دهیم.

معاون هماهنگ کننده آجا تصریح کرد: کسب آمادگی برای مقابله با تهدیدات نیازمند آموزش، تربیت، ارتقای توان، تجهیزات و تاکتیک‌های روز و همچنین برگزاری رزمایش است.

وی با بیان اینکه امروز متناسب با انواع تهدیدات تمهیدات لازم را در سطح نیروها انجام می‌دهیم، افزود: تهدیدات امروز با گذشته بسیار متفاوت است. ما از دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه همواره باید استفاده کنیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته اقدام به برگزاری رزمایش‌های مختلف بزرگ، تخصصی و مشترک می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در دوران فرماندهی نیروی دریایی سالانه بیش از 20 رزمایش تخصصی برگزار می‌کردیم و امروز نیز متناسب با تهدیدات رزمایش‌های تخصصی برگزار می‌کنیم و حتما امسال هم رزمایش‌های متعددی را برگزار خواهیم کرد که البته برخی از رزمایش‌ها بنا به مسائل و شرایطی که وجود دارد رسانه‌ای نمی‌شود.

وی همچنین در خصوص چگونگی نامگذاری ناوشکن‌های نیروی دریایی گفت: اسم ناوشکن‌ها در نیروی دریایی، اسم قلل معروف ایران است؛ دماوند، البرز، سهند، سبلان و دنا نام‌های ناوشکن‌های ایرانی است که یا ساخته شده‌اند و یا مراحل نهایی ساخت را پشت سر می‌گذارند. قطعا ناوشکن بعدی نیروی دریایی ارتش به نام «تفتان» که یکی از قله‌های معروف کشور در سیستان‌وبلوچستان است نامگذاری خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه در خصوص نامگذاری ناوشکن جماران نیز گفت: برخی می‌پرسند چرا نام این ناوشکن را «جماران» گذاشتید. دلیل این نامگذاری این است که جماران اولین ناوشکن ساخته شده به دست متخصصان توانمند کشور بود و ما می‌خواستیم هر کس ناوشکن را می‌بیند به یاد جماران بیفتد و هر کسی که به یاد جماران می‌افتد امام خمینی (ره) در ذهنش تداعی می‌شود. همان امامی که به ما گفت روی پای خودتان بایستید.

امیر سیاری ادامه داد: ناوهای موشک‌انداز نیروی دریایی، اسامی شاهنامه‌ای همچون «پیکان»، «جوشن»، «درفش» و «نیزه» دارد و ناوهای پشتیبانی کننده نیروی دریایی به نام بنادر کشور است همچون ناوهای «بوشهر» و «بندرعباس».

 

منبع:http://defapress.ir/fa/news/301094/ساخت-شناور-جدید-در-کلاس-سینا-فاتح-به-زودی-عملیاتی-می‌شود

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

خدا کند این دستاوردهای شگفت انگیز و روزانه یا بهتر بگویم دستاوردهای ساعتی به سرنوشت ناوشکن دماوند مبتلا نشود .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

الان مبحث انتخاب نام خیلی از فناوری بالایی برخوردار بود ؟؟؟؟

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
در در ۱۳۹۷/۵/۳ در 0:42 PM، تلخک گفته است :

خدا کند این دستاوردهای شگفت انگیز و روزانه یا بهتر بگویم دستاوردهای ساعتی به سرنوشت ناوشکن دماوند مبتلا نشود .

با سلام

اجازه بدین با متنتون مخالفت بکنم

این دستاوردها نه تنها روزانه و خلق الساعه نیست که برعکس خیلی هم زمان بر و درباره زمانی بمراتب  طولانی تری نسبت به حالت استاندارد دارن پیگیری میشن

کافیه سرنوشت زیردریایی فاتح رو یه مرور سطحی بکنید ببینید چندسال از رونمایی و به آب اندازی و خبر عملیاتی شدنش در چند ماه آینده !!! منتشر شده اما سالهاست همچنان چشم براهیم!

انشا الله که اینبار بدون ایرادهای فراوانی که بهش گرفته شده بود عملیاتی بشه

و اما سرنوشت دماوند،;

تا زمانی که بحث آموزش، نظم، انضباط و نظارت در بین پرسنل ما بالاخص رده های پایین نهادینه نشه آش همینه و کاسه هم همین!

حتی باید منتظر فراتر از حادثه دماوند هم  باشیم

وقتی یه درجه دار در کمال خونسردی و بدون هیچ دغدغه ای میاد و آیین نامه ها و دستورالعملها و نظم و دیسیپلین کاری رو به فلان مبارک میگیره و باعث به آه عظمی رفتن یه شناور نظامی میشه و بازم سه قورت و نیمش باقیه، انتطار پیشرفت و کاهش سانحه عملاً خیالبافی خامه

نیاز فوری و شدید و اساسی به بازبینی مباحث آموزش، نظم، انضباط و بازرسی داریم

 

 

 

کاش میشد درباره سانحه تلخی که برای دماوند رخ داد بدون گرفت و گیر و پرده پوشی حرف میزدیم تا دوستان متوجه میشدن چطور اشتباه فردی یه شخص میتوته منجر به همچین دیزاستری بشه

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

با سلام

اجازه بدین با متنتون مخالفت بکنم

این دستاوردها نه تنها روزانه و خلق الساعه نیست که برعکس خیلی هم زمان بر و درباره زمانی بمراتب  طولانی تری نسبت به حالت استاندارد دارن پیگیری میشن

کافیه سرنوشت زیردریایی فاتح رو یه مرور سطحی بکنید ببینید چندسال از رونمایی و به آب اندازی و خبر عملیاتی شدنش در چند ماه آینده !!! منتشر شده اما سالهاست همچنان چشم براهیم!

انشا الله که اینبار بدون ایرادهای فراوانی که بهش گرفته شده بود عملیاتی بشه

و اما سرنوشت دماوند،;

تا زمانی که بحث آموزش، نظم، انضباط و نظارت در بین پرسنل ما بالاخص رده های پایین نهادینه نشه آش همینه و کاسه هم همین!

حتی باید منتظر فراتر از حادثه دماوند هم  باشیم

وقتی یه درجه دار در کمال خونسردی و بدون هیچ دغدغه ای میاد و آیین نامه ها و دستورالعملها و نظم و دیسیپلین کاری رو به فلان مبارک میگیره و باعث به آه عظمی رفتن یه شناور نظامی میشه و بازم سه قورت و نیمش باقیه، انتطار پیشرفت و کاهش سانحه عملاً خیالبافی خامه

نیاز فوری و شدید و اساسی به بازبینی مباحث آموزش، نظم، انضباط و بازرسی داریم

 

 

 

کاش میشد درباره سانحه تلخی که برای دماوند رخ داد بدون گرفت و گیر و پرده پوشی حرف میزدیم تا دوستان متوجه میشدن چطور اشتباه فردی یه شخص میتوته منجر به همچین دیزاستری بشه

 

به نظر میزسد اشتباه فردی سبب بروز چنین حادثه ای شد. اما از سرنوشت این شناور اطلاع دقیقی اعلام نشد در برخی منابع رسمی اشاره شده که این شناور غرق نشده و فقط برخی قطعات آن باز و به یکی از مراکز تعمیراتی که متأسفانه نام آن را فراموش کردم فرستاده شده . اما دربرخی منابع غیر رسمی اشاره شده که این شناور به طور کامل غرق شده .

 

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
در 14 ساعت قبل، Crounus2000 گفته است :

الان مبحث انتخاب نام خیلی از فناوری بالایی برخوردار بود ؟؟؟؟

: SHOUT :: SHOUT :

 

در 10 ساعت قبل، عقاب سپیدکوه گفته است :

کاش میشد درباره سانحه تلخی که برای دماوند رخ داد بدون گرفت و گیر و پرده پوشی حرف میزدیم تا دوستان متوجه میشدن چطور اشتباه فردی یه شخص میتوته منجر به همچین دیزاستری بشه

حالا شما قسمت های منشوری اون رو حذف کن و مثلا چندتا حرکت فردی که باعث میشه یه همچین اتفاقی بیافته رو بیان کنید خیلی هم عالیه. یا مثلا یه پست باز کنید بنویسید تاثیر عدم انضباط در نیروهای مسلح 

 

راستی یادم رفت بگم خوش بازگشتی (اصطلاح جدید حال کردی؟ توی اون پست دیدم از اصطلاحات تیمسار سیاری خوشت اومده گفتم که بدونی ما هممون از اینکارا بلدیم نه مثل بعضیا که برای هر کلمه جدید کلی پول میگیرن اخرش هم میگن درازآویز ارایشی ؟ آزمایشی ؟ امیزشی ؟ یه همچین چیزی خلاصه )

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
در 37 دقیقه قبل، kalafe2006 گفته است :

: SHOUT :: SHOUT :

 

حالا شما قسمت های منشوری اون رو حذف کن و مثلا چندتا حرکت فردی که باعث میشه یه همچین اتفاقی بیافته رو بیان کنید خیلی هم عالیه. یا مثلا یه پست باز کنید بنویسید تاثیر عدم انضباط در نیروهای مسلح 

 

راستی یادم رفت بگم خوش بازگشتی (اصطلاح جدید حال کردی؟ توی اون پست دیدم از اصطلاحات تیمسار سیاری خوشت اومده گفتم که بدونی ما هممون از اینکارا بلدیم نه مثل بعضیا که برای هر کلمه جدید کلی پول میگیرن اخرش هم میگن درازآویز ارایشی ؟ آزمایشی ؟ امیزشی ؟ یه همچین چیزی خلاصه )

سپاس بابت ”خوش بازگشت گوئیت!”

و اما درباره حادثه تلخ دماوند;

متاسفانه نمیتونم درباره این موضوع صحبت کنم، همونطوری که خودتونم میدونید برای بررسی یه سانحه باید همه جنبه ها و نکات حتی موارد مقدم به حادثه مو به مو سنجیده بشهو متاسفانه درشرایط فعلی امکانش نیست

انشا الله اگه عمری بود بعد بازسازی و عملیاتی شدن دوباره دماوند اونوقت میاییم و حادثه رو بررسی میکنیم

اما درباره بحث افول مباحث نظم، انضباط، آموزش و بازرسی در ارتش واقعاً میشه یه بحث جامعی رو مطرح کنیم

فعلاً که سرم خیلی شلوغه، داریم کشتی رو آماده میکنیم برای تعمیرات سنگین ادواری از آب بکشیم بیرون و وقت خالی زیاد گیرم نمیاد

اما اگه فرصتی شد با کمال میل با همکاری سایر دوستان این مبحث رو بررسی میکنیم

مبحثی که تاریخچه اش برمیگرده به بهمن پنجاه و هفت به بعد!!!

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

بی صبرانه منتظر شنیدن پاسخ شما می مانیم . یک تایپیک هم جناب مدیر ایجاد کرده اند به نام نقاط ضعف ارتش و لزوم به روز رسانی. که اتفاقاً راجب انضباط و آموزش ارتش نیزدر در تایپیک مورد اشاره مورد بحث قرار گرفته که می توانید درتایپیک مورد اشاره نکات و نظرات خودرابیان نمایید ارادت

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
در در ۱۳۹۷/۵/۵ در 8:17 PM، ناشناس عجیب گفته است :

با سلام

اجازه بدین با متنتون مخالفت بکنم

این دستاوردها نه تنها روزانه و خلق الساعه نیست که برعکس خیلی هم زمان بر و درباره زمانی بمراتب  طولانی تری نسبت به حالت استاندارد دارن پیگیری میشن

کافیه سرنوشت زیردریایی فاتح رو یه مرور سطحی بکنید ببینید چندسال از رونمایی و به آب اندازی و خبر عملیاتی شدنش در چند ماه آینده !!! منتشر شده اما سالهاست همچنان چشم براهیم!

انشا الله که اینبار بدون ایرادهای فراوانی که بهش گرفته شده بود عملیاتی بشه

و اما سرنوشت دماوند،;

تا زمانی که بحث آموزش، نظم، انضباط و نظارت در بین پرسنل ما بالاخص رده های پایین نهادینه نشه آش همینه و کاسه هم همین!

حتی باید منتظر فراتر از حادثه دماوند هم  باشیم

وقتی یه درجه دار در کمال خونسردی و بدون هیچ دغدغه ای میاد و آیین نامه ها و دستورالعملها و نظم و دیسیپلین کاری رو به فلان مبارک میگیره و باعث به آه عظمی رفتن یه شناور نظامی میشه و بازم سه قورت و نیمش باقیه، انتطار پیشرفت و کاهش سانحه عملاً خیالبافی خامه

نیاز فوری و شدید و اساسی به بازبینی مباحث آموزش، نظم، انضباط و بازرسی داریم

 

 

 

کاش میشد درباره سانحه تلخی که برای دماوند رخ داد بدون گرفت و گیر و پرده پوشی حرف میزدیم تا دوستان متوجه میشدن چطور اشتباه فردی یه شخص میتوته منجر به همچین دیزاستری بشه

 

به نظر میزسد اشتباه فردی سبب بروز چنین حادثه ای شد. اما از سرنوشت این شناور اطلاع دقیقی اعلام نشد در برخی منابع رسمی اشاره شده که این شناور غرق نشده و فقط برخی قطعات آن باز و به یکی از مراکز تعمیراتی که متأسفانه نام آن را فراموش کردم فرستاده شده . اما دربرخی منابع غیر رسمی اشاره شده که این شناور به طور کامل غرق شده .

 

 

 

درباره اخبار مربوط به غرق شدن دماوند خدمتتون عرض میکنم که همه شایعه است و دماوند به داک منتقل شده برای بازسازی و صدالبته وعده هایی درباره ارتقا و بهسازی هم داده شده، بنا به فرموده فرماندهان دماوند با افزایش در توانایی ها به دریا بارخواهد گشت

فرمانده نیروی دریایی خبر از پایان بازسازی بدنه تا انتهای سال جاری داده که به نظر خیلی خوشبینانه میاد (ما هم امیدواریم صحت داشته باشه اما باور بازسازی در این مدت کمی مشکله)

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

عرض خوشامد به دوست عزیز مون عقاب سپیدکوه 

جای خالی تون توی انجمن به شدت احساس میشد

----------------

بفرمایید ایا راهی هست برای اینکه شناورهامون مثل دماوند دو تکه نشن؟؟؟

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

درباره اخبار مربوط به غرق شدن دماوند خدمتتون عرض میکنم که همه شایعه است و دماوند به داک منتقل شده برای بازسازی و صدالبته وعده هایی درباره ارتقا و بهسازی هم داده شده، بنا به فرموده فرماندهان دماوند با افزایش در توانایی ها به دریا بارخواهد گشت

فرمانده نیروی دریایی خبر از پایان بازسازی بدنه تا انتهای سال جاری داده که به نظر خیلی خوشبینانه میاد (ما هم امیدواریم صحت داشته باشه اما باور بازسازی در این مدت کمی مشکله)

پس با این حساب این از موارد نادری است که خبرگزاری های رسمی کشور خبر درستی منتشر کرده اند برخلاف معمول که یا سانسور می کنند یا دروغ می گویند یا خبری را ناقص اعلام می کنند . به هرحال جای شکرش باقی است که این شناور غرق نشده . اما جسارتاً یک سوال دیگر به ذهنم رسید از نظر استاندارد جهانی کیفیت سازه دماوند به چه صورت بوده ؟ آیا فرضاً اگر به جای دماوند ناوچه دیگری دچار حادثه مشابه می شد آیا دچار وضعیتی مشابه دماوند میشد ویا می توانست آسیب وارده را تحمل و حداقل واژگون نشود؟

 

 

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

سلام و درود دوباره

برای نظر قطعی دادن درباره دو سوال مطرح شده بالا دسترسی به خیلی از فاکتورها لازمه، بررسی و تجزیه وتحلیل سوانح چه هوایی و چه دریایی یکی از تخصصهای علمی و پیچیده است و به این راحتی نمیشه در این زمینه ها نظر داد، خیلی فاکتور و عامل باید درنظر گرفته و تحلیل بشن که ما به بالای نوددرصدشون. دسترسی نداریم

بر. روی کاغذ و به شکل  عددی طبعاً اگر یک شناور کوچکتر در اون وضعیت قرار میگرفت احتمال شکستن  و دو تیکه شدنش کمتر بود، هرشناور بزرگتر از دماوند در اون وضعیت قرار میگرفت و همون شرایط براش پیش میومد بمراتب زودتر از دماوند دو تیکه میشد

منتهی بحث بهتر اینا چطور میشه جلوی تکرار این اتفاق رو گرفت؟

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

کاری. ندارم که درنهایت برای لاپوشونی کردن قضیه رو میندازیم گردن ماشین آلات و میگیم مثلاً انجین فیل یا استیرینگ فیل!!!(اونم در حالی که دماوند دو استیرینگ اصلی و دوتا حالت اضطراری داره همچنین  تک انجینه نیست که بگیم با رفتن موتور کنترل رفته!!!)

درگوشی خدمتتون عرض کنم این فاجعه صددرصد خطای انسانی بود

حتی نودونه درصد هم نه بلکه صددرصد(درست مثه سقوط هوادیمای ای تی آر شرکت آسمان)

برلی پیشگیری از رخدادن همچین سوانحی باید در مبحث گزینش برای استخدام، آموزشهای پیش از خدمت، آموزشهای حین خدمت، بازرسی های دوره ای، نظم و انضباط پرسنلی و یگانی و همچنین مسائل مدیریتی و معیشتی بازنگری اساسی بکنیم

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

این اتفاقیکه برای دماوند رخ داد ربطی به بدنه یا ماشین آلات دماوند نداشت که بگیم طراحی رو عوض کنیم، حتی ربطی به کیفیت ساخت هم نداشت!!

یک خطای صددرصد انسانی ناشی از عدم آموزش، نظم و انضباط فردی و پرسنلی و حماقت  محض دو سه نفر بود

در ادامه وقتی دماوند بین سنگهای موج شکن گیر کرد دو راه وجود داشت

یکی خلاص کردن دماوند از گیر رخ داده که ریسک از دست دادن نفر در این عملیات بالای نوددرصد بود برای همین بیخیالش شدن

دوم کنترل صدمات وارده با تاخییر. انداختن اثرات سیکلیک تنشنهای وارده به دماوند بود یعنی عملاً اون بحث فتیک رو به تاخیر بندازن

در این زمینه کوتاهی کردیم

بشخصه با یکی از دوستان حاضر درصحنه تماس گرفتم و چندتا راهکاری که به ذهنم میومد رو ارائه کردم، دست برقضا ایشون هم با من هم عقیده بود منتهی چرا و به چه دلیلی کسی توجهی نکرد برام جای سواله

هنوز هم معتقدم میتونستیم دماوند رو بدون دوتیکه شدن بیرون بیاریم

کافی بود یکی دوهفته شرایط رو مدیریت میکردیم تا وضعیت دریا آروم میشد بعد براحتی دماوند رو میتونستیم آزاد و شناور بکنیم منتهی چرا حضرات به پیشنهادها توجهی نکردن؟ الله الاعلم!

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ماجرای دماوند رو باید چند تیکه کرد:

پیش از ماجرا

رخ دادن ماجرا

لحضات اولیه ماجرا

ادامه  ماجرا

و انتهای اون

نقاط مثبت و منفی زیادی دراین بحث بود که منهای بحث ایمنی و عدم قبول ریسک از دست دادن نفر (بعد از روز اول سانحه) و تخلیه نفرات و تجهیزات که شق مثبت قضیه رو شامل میشن

درمابقی موضوعات عموماً یا عملکرد منفی داریم یا درنهایت خنثی!

چه بحث پوشش خبری و اطلاع رسانی که مث همیشه ملغمه ای از اطلاعات صحیح و ناصحیح و شعارهای همیشگی بود، چه بحث مدیریت بحران، چه بحث عملیات نجات (که بعنوان نمونه در خود سانحه ما تلفات نداشتیم اما در بحث امدادونجات دو کشته و یه مجروح شدید داشتیم)و صد البته مباحث نظم، انضباط، بازرسی، مدیریت و آموزش

بهمچنین بحث پذیرش نقدها و پیشنهادها که بشکل ذاتی و تاریخی و نهادینه شده با فرهنگمون! همیشه دربرابرشون جبهه میگیریم و حاضر نیستیم هیچ دیدگاه و نظری خلاف اون باور خودمونو قبول کنیم

 

 

پوزش بابت به درازا کشیدن سخن

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0