Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

Sign in to follow this  
Followers 0

نقش ارتش در حراست از پل قطور

 
ShowObjectPicture.aspx?Width=100&Height=

 

برنامه این هفته «ارتش» با موضوع نقش ارتش به ویژه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حراست از پل قطور در استان آذربایجان پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ در این برنامه که ساعت 16:30 امروز (دوشنبه) از شبکه یک سیما پخش می‌شود، تعدادی از فرماندهان و پیشکسوتان پدافند هوایی ارتش خاطرات خود را در این باره بیان می کنند.

 پل "قطور" شریان ارتباطی ایران و اروپا محسوب می شود، یکی از مهمترین حملات هوایی نیروهای بعثی در 8 سال دفاع مقدس علیه اهداف راهبردی ایران، هدف قراردادن پل راه آهن قطور در ۲۰ کیلومتری غرب شهرستان خوی بود. این پل چندین نوبت مورد تهاجم هوایی دشمن واقع شد و در آخرین بار توسط بمب هدایت لیزری که به احتمال زیاد از هواپیمای میراژ اف ۱ دشمن و از ارتفاع متوسط پرتاب گردید مورد هدف قرار گرفت، اما در مدت کوتاهی نیروهای ایرانی مسیر دیگری را جایگزین این پل کردند که موجب تحسین رسانه های بیگانه قرار گرفت.

برنامه «ارتش» کاری از گروه تلویزیونی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با تهیه کنندگی حمیدرضا تندرو و اجرای رضا عباس زادگان هر دو هفته ساعت 16:30 پخش می شود.

 

 

منبع:https://www.aja.ir/portal/home/?news/73099/67557/1537701/نقش-ارتش-در-حراست-از-پل-قطور

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

اگر اشتباه نکنم توی همین انجمن و توی مجله صنایع هوایی در بارش قبلا نوشتن

حتی بطور دقیق یادمه نوشته بودن این پل اگرچه مورد حمله واقع شد اما فقط یک ستون اون صدمه دیده بود و راننده های قطار حین عبور از روی پل برای کاهش فشار روی پل ، با رسیدن به پل ، موتور لوکوموتیو رو خاموش میکردن و آهسته عیور میکردن و ستون صدمه دیده رو مهندسان ایرانی تعمیر کردن

ضمنا این لینکهایی که گذاشتی رو نتونستم باز کنم

please try again: THIRST :

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

عراق به اهمیت استراتژیک این پل به‌عنوان پل ریلی ایران و اروپا پی برده بود، در نتیجه اقدام به ۹ حملهٔ هوایی و ۶ دفعه بمباران این پل کرد، آسیب‌های وارده بر پل به شرح زیر می‌باشد:

حمله هوائی اول در تاریخ ۱۳۶۴/۱۲/۲۲ که منجر به آسیب پایه‌های فلزی ارک و شاسی گردید.

حمله هوائی دوم در تاریخ ۱۳۶۵/۰۳/۰۵ منجر به شهادت ۶ نفر از نیروهای راه آهن و پرسنل پدافند هوائی گردید.

حمله هوائی سوم در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۸ منجر به وارد شدن خسارتی به پایه بتونی اصلی سمت رازی شد.

حمله هوائی چهارم در تاریخ ۱۳۶۶/۱۲/۷ که پایه بتونی سمت سلماس آسیب دید.

حمله هوائی پنجم درتاریخ ۱۳۶۶/۱۲/۲۶ مجدداً به پایه بتونی سمت سلماس انجام شد.

میزان خسارت وارده بر این پل در کل ۳۰٪ برآورد گردید و در تاریخ ۱۳۶۴/۱۲/۲۵ عملیات بازسازی آن توسط مهندسان راه آهن شروع شد و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۴ بازسازی آن پایان و مرمت کامل گردید.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ضمنا این لینکهایی که گذاشتی رو نتونستم باز کنم

please try again: THIRST :

 

لینک کار میکنه حداقل بنده که امتحان کردم کار می کنه .می تونید روی لینک مربوطه به جای راست کیلیک کیلیک چپ هم کنید. اتفاقاً در این مورد بنده از معدود مواردیه که کارم و تقریباً بدون اشکال انجام دادم . : SWEAT :

 

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0