Welcome to رهروان ارتش

از اینکه انجمن ما را برای مطالعه انتخاب کردید از شما متشکریم. 

برای استفاده از امکانات انجمن و برقراری رابطه دوستانه با دیگر اعضا لطفا در انجمن ثبت نام کنید

با تشکر

19 posts in this topic

سلام

این پست را برای اطلاع رسانی قوانین و مقررات مصوب و جاری کشور در خصوص عزیزان شاغل:بازنشستکان ": آزادگان :: جانبازان::  جانواده ی محترم سهدا و جاوید الاثرهای عزیز ::::ایجاد می کنم

 

 

 

 

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

بازنشستگان ، #مستمری بگیران و #شاغلین محترمی که #فرزند_دانشجو دارند برای جلوگیری از قطع شدن #حق_اولاد و سهمیه #اتکا و همینطور کسر نشدن حق بیمه آزاد به مطالب اشاره شده توجه فرمائید:

 

 

 با توجه به شروع ترم جدید دانشگاه ها ( ترم مهر ماه ) لطفا این مطلب را به عزیزانی که دسترسی به این کانال را ندارند اطلاع بدهید: 

 

امور مربوط به گواهی اشتغال: ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای هر ترم فرزندان ذکور از 20 سال لغایت 25 سال الزامی می باشد. 

 

 شاغلین :(کارگزینی محل خدمت )

 

 

بازنشسته ها: (دفتر ساتا ) در صورت عدم ارائه گواهی اشتغال به تحصیل عائله مندی قطع میگردد واز سن ۲۲ سالگی علاوه بر قطع عائله مندی حق بیمه به صورت آزاد کسر میگردد.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

بیمه_جانبازان

 

طرح دوفوریت ارجاع بیمه جانبازان به بنیادشهید

 

با تصویب این طرح، جانبازان عزیز که غالبا مشکلات عدیده در بخش درمان دارند از حیرت و سرگردانی بوجود آمده در خصوص بیمه درمانی رها می شوند...

 

 

 

سه شنبه۴دی۹۷

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ازادگان سرفراز

 

 چند روزی است داستان بحث انگیز لایحه وحدت رویه پرداخت حقوق ازادگان داغ شد. آزادگان نیوز با بیانیه ی اعلام که به شایعات دامن زده نشود چراکه از حرف تا عمل راه بسیاری وجود دارد و هنوز درحد و حدیث است . و اگر هم ب فرص چنین هم شود هرگز حقوق کسی قطع نخواهد شد بلکه شیوه پرداخت ها عوص میشود و کم وکاست سایر مزایا نیز توسط قانونگداران درصورت تصویب حل و فصل میشود . متاسفانه معدود گروهی هستند که جوگیر شده و فصا سازی میکنند .وب ای دیده شدن به هرموضوعی واکنش کارشناسی نشده و مبتدی نشان میدهند وبجای آرام کردن فضا و ناراحت نکردن ایثارگران ندانسته بر طبل جهل و فریب و سیاه نمایی دیکته شده خود پافشاری میکنند . وهر روز آگهی تجمع میگدارند و برای هرموضوع تجمع را عنوان میکنند .بی انکه بتوانند مدیریت کنند و به سرانجام بر سانند غافل ازاینکه تا حالا نتوانستند از این تجمعات بی برنامه نتیجه که نگرفتند .که هیچ تازه با آبرو وحیثیت آزادگی بازی میکنند . به راستی شما فکر میکنید با این دوز و کلک بازی ها میتوان به خواسته صنفی رسید. یا اینکه استفاده ابزاری میکنند که بله انها هم وزنه شدند و تاثیر گدار میباشند. افرادی که در سختی ها و خطرات احتمالی صحنه را خالی و توپ را به زمین شما می اندازند؟؟ و درچند تجمع کور جز زیر سوال رفتن خودشان نتیجه ندیدند. و هر روز این حرکت را ادامه میدهند و شانس خودرا با ابروریزی و لوث کردن تجمعات تکرار میکنند. همه ما ایثارگر هستیم و منافع مشترکی داریم . این گروه و کانال قصد واکاوی و بایدها و نبایدهای موضوعات چالشی را مطرح میکند. مخالفت با منافع ایثارگران معنی ندارد وطیفه کارشناسان هم تفسیر واقعی قوانین است . اخیرا شاهد هستیم چند نفر بدون اینکه بدانند چکار میکنتد برای چند روز بعد بر ای لایحه تجمع مقابل وزارت دفاع میگدارند و ازادکان را با فریب و ترساندن از قوانین به صحنه می اورند اگر یادمان باشد همین عمل ۳ سال پیش جهت اخد معوقات سربازان در مقابل وزارت دفاع انجام شد. نتیجه معکدس داشت نه تنها معوقات پرداخت نشد بلکه با هماهنگی دیوان عدالت به همه ارای معوقات احکام منفی صادر شد و هزاران سربازرا بدبخت کردند و خودش رفتند گوشه ی خزیدند بطوریکه با خیابان ریختن ان تعداد بیت رهبری دیدار ازادگان را معوق کردند که چرا ایثارگران در وسط خیابان های پایتخت خوراک تبلیغاتی رسانه های بیگانه شدند. که هنوز از اذهان مسولین کشور زدوده نشده الان هم تکرار میشود هنوز نه به دار است نه به بار چند نفر که اصلا به لایحه تسلط ندارند . میخواهند با ابروی ایثارگران بازی کنتد . که نتیجه معکوس هم بدنبال خواهد داشت . اکنون که یک خبر در فضای مجازی میچرخد و صحت وسقم ان منوط به زمان است . دست مایه چند فرصت طلب شده است ما ضمن حمایت از منافع ایثارگران اینگونه حرکات مدبوحانه وبی حساب و ناشیانه را حیثیت ازادگی و ایثارگران را بین مردم باتوجه به شرایط کشور محکوم میکنیم . وهرگونه حرکت ناپسندی که منافع ایثارگران را نشانه برود ب ای خود قابل پیگیری از مراجع دیصلاح میدانیم . دوستان به هوش باشید. و وارد دسیسه های جناحی نشوید .چرا که عوامل تحریک کننده شناخت کافی از لوایح و شیوه های پیگیری اداری را ندارند . وهیچ تشکل و گروهی ازاین حرکات زشت و ناپایدار حمایت نمیکنند. والسلام علیکم ...

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 بودجه ۹۸

 خوشبختانه دولت در لایحه بودجه اعتباری را برای اجرای سند راهبردی تحت عنوان ارتقای خدمات اجتماعی فرهنگی و بهداشتی رزمندگان اختصاص داده است. 

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 نحوه محاسبه مدت خدمت داوطلبانه در

جبهه پاسخ معاونت حقوقي رئيس جمهوربه استعلام از «نحوه محاسبه مدت خدمت داوطلبانه در جبهه جانبازان، رزمندگان و شهدا قبل از استخدام به عنوان خدمت قابل قبول دولتي و مرجع پرداخت كسورات آن»، ۱۴۱۷۸۷/۳۰۲۵۸ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ جناب آقاي امین‌رفتاری مدیرکل محترم نظارت بر اجرای بودجه معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور

 

باسلام واحترام؛ بازگشت به نامه شماره ۲۱۴۷۴۲/۵۶ مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ درخصوص استعلام از «نحوه محاسبه مدت خدمت داوطلبانه در جبهه جانبازان، رزمندگان و شهدا قبل از استخدام به عنوان خدمت قابل قبول دولتی و مرجع پرداخت کسورات آن»، با ایفاد تصویر نامه شماره ۹۵۳۲۵۵ مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام می‌دارد:

 

 

۱برای احتساب سوابق خدمت در جبهه ایثارگران (موضوع ماده (۲۷) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران) الزاماً سوابق مذکور در حکم کارگزینی درج می‌گردد.

 

 

۲ مطابق بند «۶» ماده (۷۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عبارت «برخورداری از بیمه مذکور مستلزم پرداخت حق بیمه سهم کارمند توسط افراد فوق‌الذکر و سهم کارفرما توسط دولت است.» در ماده (۲۲۸) قانون برنامه پنجم توسعه غیرقابل استناد است. لازم به ذکر است با توجه به اینکه قانون جامع، راجع به خدمات‌رسانی به ایثارگران است بنابراین حکم مذکور به خدمت در کمیته و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (در غیرجبهه) افراد تسری ندارد و آنان همچنان مشمول حکم ماده (۲۲۸) هستند. توجه دارند دامنه شمول ماده (۲۲۸) با ماده (۲۷) از جهت مرجع پرداخت کسورات بیمه و بازنشستگی متفاوت است.

 

 

۳ عنایت دارند حکم ماده (۲۷) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از جهت مرجع پرداخت کسورات مربوط به خدمت داوطلبانه در جبهه به مشمولین آن صراحت دارد.. رونوشت: امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوقی دستگاههای اجرایی

 

بايگاني نظرات حقوقي ـ ۱۵۳۶۵۶/۳۰۲۵۸ 

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

کمک هزینه ایثارگران متوفی به استناد ماده48( قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ) و با توجه به تعریف ایثارگر (شهید ،مفقود ،جانباز و آزاده ) مشمولين دريافت این كمك هزينه بشرح ذيل اعلام مي گردد:خانواده جانبازان و آزادگان غير مستخدم دولت( غير مستخدم دستگاههاي اجرايي كشوري و لشگري ) متوفي مشروط به عدم دريافت اين كمك هزينه به موجب قوانين و مقررات ديگر . با توجه به مفاد ماده 48 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران صرفا خانواده گروه هاي مذكور مشمول بهره مندي از كمك هزينه فوت بوده ودرصورت فوت ساير گروهها نظير والدين شهدا ، همسران شهدا ، همسران جانبازان ، همسران آزادگان ، فرزندان شهدا و ... پرداخت كمك هزينه فوت به خانواده آنان امكان پذير نمي باشد و پرداخت كمك هزينه فوت به خانواده اين افراد منوط به اصلاح قانون است . كمك هزينه فوت پس از فوت هر يك از ايثارگران مشمول ، طبق شرايط تعيين شده و باارائه مدارك ذيل به خانواده آنان قابل پرداخت خواهد بود.

 

 

1-گواهي انحصار وراثت

 

 

2-شماره شباي حساب بانكي همسر ،فرزندان و والدين متوفي

 

 

3-تصوير شناسنامه و كارت ملي همسر( تمام صفحات) ،فرزندان و والدين متوفي

 

 

4-تصوير شناسنامه باطل شده وتصوير كارت ملي متوفي 5- گواهي فوت ازسوي مراجع ذي صلاح تذكر: سهم هريك از اعضاي خانواده از كمك هزينه فوت مي بايست بر اساس گواهي انحصار وراثت به خود فرد ذينفع پرداخت شود ، ليكن در صورتيكه فردي از اعضاء خانواده براي دريافت كمك هزينه فوت داراي وكالتنامه تنظيمي توسط دفاتر ثبت اسناد رسمي و داراي اعتبار از ساير افراد خانواده باشد ،پرداخت سهم موكلين از كمك هزينه فوت به وكيل بلامانع است . نحوه محاسبه ميزان كمك هزينه فوت عبارت است از: حاصل ضرب امتياز كمك هزينه فوت مندرج در قانون بودجه ساليانه در ضريب حقوق شاغلين قانون مديريت خدمات كشوري و كارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ .

 

 

 

 

احمدزاده آزادگان نیوز 1215: @Azadehnews1215

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

فوق‌العاده ایثارگری تسهیلاتی است که مقنن در قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب کرده است. تمامي دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند برابر بند2 ماده68 قانون مديريت خدمات كشوري، فوق‌العاده ايثارگري را متناسب با درصد جانبازي و مدت خدمت داوطلبانه در جبهه و مدت اسارت تا 150 امتياز در احكام كارگزيني ايثارگران اقدام نمايند. علاوه بر جانبازان، آزادگان و رزمندگان، فرزندان شهدا نيز برابر بند الف ماده44 قانون برنامه پنجم توسعه كه آنان را از تمام امتيازات و مزاياي مقرر در قوانين و مقررات مربوط به جانبازان 50درصد و بالاتر برخوردار مي‌داند، از فوق‌العاده ايثارگري بهره‌منده مي‌شوند. در تاريخ 20/10/88 گردش كار شماره 74656 به محضر فرماندهي كل قوا تقديم مي‌گردد و ايشان با اجراي آن موافقت مي‌كنند. برابر اين گردش كار، سه‌چهارم مدت خدمت كاركنان پايور و وظيفه كه توسط ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، كميته، شهرباني و ژاندامري (نيروي انتظامي)، وزارت سپاه، وزارت دفاع و جهادسازندگي سابق به جبهه و مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس اعزام شده باشند، خدمت داوطلبانه تلقي مي‌گردد و برابر دستورالعمل معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور، از فوق‌العاده ايثارگري برخوردار مي‌شوند. بنابراين در اجراي امر فرماندهي كل قوا، كساني كه خدمت سربازي خود را در جبهه گذرانده‌اند، به واحدهاي اعزام‌كننده مراجعه و تاييديه خدمت داوطلبانه جبهه را دريافت كنند و به كارگزيني اداره خود ارائه دهند. با عنايت به اينكه ضمانت اجرايي قانون مديريت خدمات كشوري از ابتداي سال88 است مطالبات سنوات گذشته در دستگاه‌هاي اجرايي، محاسبه و به متقاضي پرداخت مي‌گردد. علاوه برقانون مديريت خدمات كشوري، ماده51 قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران با حوزه شمولي متفاوت از بند 2 ماده68 قانون مديريت خدمات كشوري، فوق‌العاده ايثارگري ديگري را به تصويب رسانده است. برابر ماده51 قانون جامع، كليه دستگاه‌هاي اجرايي مشمول قانون جامع موظفند به شهدا، جانبازان 25درصد و بالاتر و آزادگان شاغل مبلغي معادل 25درصد حداقل حقوق كاركنان دولت كه هرساله توسط دولت تعيين مي‌شود به عنوان فوق‌العاده ايثارگري به‌طور ماهانه پرداخت كنند. افرادي كه در استخدام دولت نيستند اين مبلغ توسط بنياد تامين و پرداخت مي‌شود. مستند به بند الف ماده44 قانون برنامه پنجم توسعه فرزندان شهدا از اين فوق‌العاده ايثارگري نيز بهره‌مند مي‌شوند. دستگاه‌هاي مشمول اين قانون در بند الف و ب ماده2 قانون جامع احصاء شده‌اند. دستگاه‌هاي مشمول و متن مصوب قانون به شكلي تهيه و تنظيم شده است كه هيچ ايثارگري كه در حوزه شمول اين ماده قرار گرفته از دريافت فوق‌العاده ايثارگري محروم نخواهد شد. براي شاغلين، دستگاه‌هاي اجرايي و براي غيرمستخدمين دولت، بنياد شهيد و امور ايثارگران متولي پرداخت اين فوق‌العاده خواهند بود. بازنشستگان دستگاه‌هاي اجرايي از جمله گروه‌هايي هستند كه برخي آنان را مستخدم دولت و برخي غيرمستخدم دولت مي‌دانند، لكن همين شبهه باعث شده است از حقوق قانوني خود محروم بمانند. اگر مستخدم دستگاه تلقي شوند بايد اين مبلغ پس از بازنشستگي نيز به آنان پرداخت شود در صورتي كه چنين نيست و صندوق‌هاي بازنشستگي از پرداخت آن خودداري مي‌نمايند لذا بنياد شهيد موظف است آنان را به عنوان غيرمستخدم تحت پوشش قرار داده و نسبت به پرداخت فوق‌العاده ايثارگري آنان اقدام نمايد. در غير اين‌صورت و براي رفع بلاتكليفي بازنشستگان، مجلس شوراي اسلامي در قالب استفساريه بايد تكليف بازنشستگان را در بهره‌مندي از فوق‌العاده ايثارگري مشخص كند. با عنايت به اينكه مقنن محدوديتي در بهره‌مندي هر دو فوق‌العاده ايثارگري تعيين نكرده است و علاوه بر آن حوزه شمول ايثارگري و حوزه شمول دستگاه‌هاي متولي پرداخت و ميزان و نحوه پرداخت هركدام متفاوت است، دريافت هر دو فوق‌العاده منع قانوني نداشته و تا زماني كه قانونگذار تعيين تكليف نكرده است دستگاه‌هاي اجرايي موظف به پرداخت هر دو فوق‌العاده هستند. ضمنا شركت‌هاي مشمول اصل 44قانون اساسي كه واگذار شده يا در حال واگذاري هستند يا در فهرست واگذاري قرار گرفته و يا مي‌گيرند برابر ماده66 قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (2) موظفند از قوانين و مقررات مربوط به ايثارگران تبعيت نمايند لذا پرداخت فوق‌العاده ايثارگري از تكاليف اين شركت‌ها مي‌باشد.

 

 

 

احمدزاده آزادگان نیوز 1215: @Azadehnews1215

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

پرداخت وام مسکن با توجه به اولویت های ثبت نامی بنیاد شهید ۹ گروه برای وام مسکن مشخص شد ؛

 

 

 

گروه اول : شامل فرزندان ،همسران،والدین شهدا و جانبازان ۲۵% درصد به بالا

 

 

گروه دوم : شامل همسران جانبازان متوفی بالای ۲۵%درصد

 

 

گروه سوم : جانبازان ۷۰%درصد

 

 

گروه چهارم : جانبازان ۱۵%درصد تا ۲۴%درصد

 

 

گروه پنجم : جانبازان ۱%درصد تا ۱۴%درصد

 

گروه ششم : فرزندان مذکر جانبازان۷۰%درصد

 

 

گروه هفتم : فرزندان مونث جانبازان۷۰%درصد

 

گروه هشتم : ایثارگرانی که قبلا وام گرفته و تسویه کردند و نیاز به تسهیلات برای ساخت دارند گروه نهم : سایر هستند که بعد از بررسی به دسته های بعدی اضافه خواهند شد.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites
در 32 دقیقه قبل، حسنعلی ابراهیمی سعید گفته است :

کمک هزینه ایثارگران متوفی به استناد ماده48( قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ) و با توجه به تعریف ایثارگر (شهید ،مفقود ،جانباز و آزاده ) مشمولين دريافت این كمك هزينه بشرح ذيل اعلام مي گردد:خانواده جانبازان و آزادگان غير مستخدم دولت( غير مستخدم دستگاههاي اجرايي كشوري و لشگري ) متوفي مشروط به عدم دريافت اين كمك هزينه به موجب قوانين و مقررات ديگر . با توجه به مفاد ماده 48 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران صرفا خانواده گروه هاي مذكور مشمول بهره مندي از كمك هزينه فوت بوده ودرصورت فوت ساير گروهها نظير والدين شهدا ، همسران شهدا ، همسران جانبازان ، همسران آزادگان ، فرزندان شهدا و ... پرداخت كمك هزينه فوت به خانواده آنان امكان پذير نمي باشد و پرداخت كمك هزينه فوت به خانواده اين افراد منوط به اصلاح قانون است . كمك هزينه فوت پس از فوت هر يك از ايثارگران مشمول ، طبق شرايط تعيين شده و باارائه مدارك ذيل به خانواده آنان قابل پرداخت خواهد بود.

 

 

1-گواهي انحصار وراثت

 

 

2-شماره شباي حساب بانكي همسر ،فرزندان و والدين متوفي

 

 

3-تصوير شناسنامه و كارت ملي همسر( تمام صفحات) ،فرزندان و والدين متوفي

 

 

4-تصوير شناسنامه باطل شده وتصوير كارت ملي متوفي 5- گواهي فوت ازسوي مراجع ذي صلاح تذكر: سهم هريك از اعضاي خانواده از كمك هزينه فوت مي بايست بر اساس گواهي انحصار وراثت به خود فرد ذينفع پرداخت شود ، ليكن در صورتيكه فردي از اعضاء خانواده براي دريافت كمك هزينه فوت داراي وكالتنامه تنظيمي توسط دفاتر ثبت اسناد رسمي و داراي اعتبار از ساير افراد خانواده باشد ،پرداخت سهم موكلين از كمك هزينه فوت به وكيل بلامانع است . نحوه محاسبه ميزان كمك هزينه فوت عبارت است از: حاصل ضرب امتياز كمك هزينه فوت مندرج در قانون بودجه ساليانه در ضريب حقوق شاغلين قانون مديريت خدمات كشوري و كارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ .

 

 

 

 

احمدزاده آزادگان نیوز 1215: @Azadehnews1215

از جهل و نابخردی های گسترده همین بس که به فکر زندگان نیستند و برای زمان مردن ایثارگران نقشه میکشند . خدا انشاءالله این وام ها را به وفور نصیب مسئولین نماید .

4

Share this post


Link to post
Share on other sites

بلند بگو آمیییییییین

3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ایثار کر کیست

 

 

ایثارگر به دفعات در قوانین مختلف تعریف شده است.

 

 

موخرترین و جامع‌ترین قانون، مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

 

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در تاریخ 91/10/2 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و در قانون برنامه ششم با توجه به پایان یافتن دوره آزمایشی آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی دائمی شد.

 

 


در بند الف ماده یک این قانون آمده است:

 

«ایثارگر به کسی اطلاق می‌گردد که برای استمرار و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمنان داخلی و خارجی انجام وظیفه نموده و شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر، آزاده و رزمنده شناخته شود».

 

 

 


با این تعریف ایثارگر منحصر در 6عنوان شده و سایر افراد با عناوینی دیگر نمی‌توانند ایثارگر محسوب شوند.

 

 


در کنار تعریف ایثارگر، در این قانون و سایر قوانین، به وابستگان ایثارگران در قالب خانواده شاهد، خانواده ایثارگران و خانواده رزمندگان نیز اشاره شده که به دلیل وابستگی به ایثارگر مشمول برخی تسهیلات برشمرده در قوانین و مقررات می‌شوند.

 

 


با تصویب قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی و پیش‌بینی برخی خدمات برای رزمندگان و همچنین قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان که ایثارگران از ممنوعیت به‌کارگیری مستثنی شدند، برخی شبهات از جانب برخی دستگاه‌های اجرایی که وظیفه پاسخگویی به برخی استعلامات اداری را دارند در خصوص تعریف ایثارگر به وجود آمد.

 

 


در 5عنوان شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر و آزاده تقریبا هیچ شبهه‌ای مبنی بر ایثارگر بودن آنان وجود ندارد، لکن رزمندگان با عنایت به تصریح قوانین مبنی بر ایثارگر دانستن آنان، محل اشکال برخی از دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است و با ایجاد شبهاتی در روند خدمات آنان مشکلاتی به‌وجود آورده‌اند.

 

 


رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان امور اداری و استخدامی درخصوص به‌کارگیری احدی از رزمندگان بازنشسته به استناد مفاد تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، چنین پاسخ داده است:

 

طبق مفاد بند(6) بخشنامه شماره 973579 مورخ 95/11/2 شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی، رزمندگان گرامی مشمول

 

تبصره(1) ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان (مصوب 95/2/20) مجلس شورای اسلامی نمی‌باشند.

 

 

استناد رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان امور اداری و استخدامی کشور به بخشنامه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی است در حالی‌که صراحت مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی این است که رزمندگان، یکی از مصادیق شش‌گانه تعریف ایثارگر بوده و چنانچه عنوان ایثارگران درمصوبه‌ای به‌صورت مطلق به‌کار برده شود، رزمندگان نیز جزو آنان محسوب می‌شوند و استناد به بخشنامه‌ای که خلاف قانون مصوب مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام است فاقد وجاهت قانونی است و از حدود اختیارات سازمان امور اداری و استخدامی خارج است.

 

 


بنابراین رزمندگان با هر عنوان، اعم از نیروهای پایور، وظیفه و بسیجی که از رده‌های خدمتی در نیروهای مسلح سابقه حضور در جبهه ارائه دهند، بدون در نظر گرفتن مدت آن به‌عنوان رزمنده شناخته شده و مشمول قوانین و تسهیلاتی که برای آنان درنظر گرفته شده است، می‌شوند، لکن بهره‌مندی آنان از تسهیلات منوط به قیود و شروطی است که در مواد و تبصره‌های قوانین پیش‌بینی شده است.

 

 


اگر در قانون مصوب به سابقه جبهه داوطلبانه اشاره شده باشد برای بهره‌مندی از آن تسهیلات حتما سابقه جبهه ارائه شده باید داوطلبانه باشد و آن تسهیلات به سوابق غیرداوطلبانه ارائه نخواهد شد.

 

همچنین ارائه برای برخی تسهیلات در قانون برنامه ششم وابسته به‌مدت حضور در جبهه تعیین شده است که یک رزمنده برای بهره‌مندی از آن باید دارای آن شرایط باشد.

 

 

تعیین مدت 6، 12، 18 و 24ماه برای برخی خدمات در قانون برنامه ششم توسعه، گواه این مدعاست که باید در برخورداری از تسهیلات، مورد ملاحظه قرارگیرد.

 



کهنه سربازان ایران

https://www.uplooder.net/img/image/65/c238c43bb1a0631c67780793297bb78b/435807824-349668.jpg

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای اونایی که توی جنگ موج انفجار گرفتن ولی از منطقه به هر دلیل خارج نشدن و بیمارستان نرفتن و پرونده ندارن چطور میشه احقاق حق کرد؟///

2

Share this post


Link to post
Share on other sites
در 2 ساعت قبل، Crounus2000 گفته است :

برای اونایی که توی جنگ موج انفجار گرفتن ولی از منطقه به هر دلیل خارج نشدن و بیمارستان نرفتن و پرونده ندارن چطور میشه احقاق حق کرد؟///

کرنوش عزیز سلام

الان بهترین شرایط برای احقاق حق هست چون دستورالعمل واصل شده

اگر آشنایی دارید بفرمایید تشریف ببرند به ایثار گران محل زندگی خودشان

فرمهایی هست که پر کرده و سپس به دکتر اعصاب، گوش، چشم می روند و برای اظهار نظر به تهران ارسال میکنند

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

برای اونایی که توی جنگ موج انفجار گرفتن ولی از منطقه به هر دلیل خارج نشدن و بیمارستان نرفتن و پرونده ندارن چطور میشه احقاق حق کرد ؟

احقاق حق ؟ کلافه جان کجایی بیا ببین کرونوس دوباره هوس استخر کرده است . احقاق حق ؟ ای شیطون تو هم رزمنده بودی و صدات در نمی آمده است ؟ توی کدوم عملیات موج گرفتی ؟ چقدر توداری آخه ؟ آفرین تا حالا نگفته بودی که ریا نشود ؟ باشه من که حقم رو گرفتم برای راهنمایی شما هم چند خط مینویسم .

سال قبل دوستان به من گفتند که مادۀ 87 یا 78 از سوی ارتش آمده در خصوص پرسنل آجا که بالای 21 ماه مدت منطقه دارند . ظاهرا بر اساس این ماده میخواهند امتیازاتی به پرسنل بدهند . اقدام کردم . بگذریم از اینکه چند بار از سبزوار به مشهد (لشکر77) و تربت حیدریه ( محل استقرار گردان 163) رفتم و آمدم و عاقبت مدارکم را تحویل دادم ولی اجرای این ماده چند مشکل بزرگ برای پرسنل آجا بوجود آورد .

1- هر فرد باید برای بهره مندی از این ماده فقط به یگان خودش برود . مثلا اگر یک مشهدی در لشکر92 بوده و یا یک اهوازی در لشکر77 بوده باید مسافت دو شهر را طی کنند . ارتش برای رفاه حال پرسنل خود حتی قادر نبوده از سیستمی بهره ببرد که چنین مشکلاتی گریبانگیر رزمندگان!!!!!!! نشود .

2- بابت معاینه چشم ، گوش و اعصاب اگر اشتباه نکنم حدود صدهزار تومان پرداخت کردم . این خود منبع درآمدی بود برای ارتش . ارتش مقتدر و با صلابت شعورش نرسیده بود که برای هر بیمارستان ارتش سه پزشک خود را هماهنگ کند که معاینات را برای پرسنلی که روزگاری جوانی خود را برای چنین سازمانی تباه کرده بودند رایگان انجام دهند . البته همچین معاینه ای هم در کار نبود . دکتر گوش یک نوری در گوشم انداخت و دکتر اعصاب هم چند سئوال پرسید . این انداختن نور و پرسیدن چند سئوال هم از عهدۀ یک سرباز بر می آمد .

3- علی رغم گذشت بیش از یکسال هنوز هیچ خبری از آن امتیازات نشده است .

کرونوس عزیز افرادی برای بهره مندی از این ماده در بیمارستان ارتش مشهد دیدم که فقط باید به حالشان گریه میکردی و به ارتش و مسئولانش ناسزا میگفتی . حال کی و چه زمانی مادۀ 87 یا 78 اجرایی خواهد شد الله و اعلم . امیدوارم استاد ابراهیمی سعید اگر اطلاعاتی در این خصوص دارند ارائه نمایند .

3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now